Avatar billede yvstre Nybegynder
19. december 2003 - 14:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemer med netværk!

Hey har et problem med et netværk derhjemme, sådan et lille et!

har en bærbar og en stationær, og de kan begge køre på internettet via en router fra tdc, men jeg kan simpel hen ikke få dem til at se hinanden, den staionære har xp og den bærebar har me.
på den bærebar, kan jeg se mig selv via arbejdsgruppecomputer, men jeg kan slet ikke få lov ril at se mig selv på den stationære, "MSHOME er ikke tilgængelig", har prøvet med et andet navn,dog uden hjælp
msk er der nogen der kan hjælpe?

Mvh Yvstre
Avatar billede djaahn Nybegynder
19. december 2003 - 14:36 #1
Se andre tråde.... Der er vildt mange af de svar... clue: IPX elles NetBIOS
Avatar billede yvstre Nybegynder
19. december 2003 - 14:36 #2
tak
Avatar billede yvstre Nybegynder
19. december 2003 - 15:20 #3
jeg kan squ ikke finde ud af det, nu kan jeg se mig selv på den stationære, men ikke andet og det samme på den bærebar...........hElP
Avatar billede 011268 Nybegynder
19. december 2003 - 15:35 #4
har du været inde og koble firewall fra??
Avatar billede 011268 Nybegynder
19. december 2003 - 15:38 #5
har du opsat begge pc inde i "mindre kontor og hjemmenætværk??
når du kører to forskellige styresystemer skal du bede xp om at lave en diskette til me, det gør du inde i"mindre kontor og hjemmenætværk"
Avatar billede yvstre Nybegynder
19. december 2003 - 16:37 #6
det er osse gjort, men nu kan jeg ikke logge på hele netværket
Avatar billede yvstre Nybegynder
19. december 2003 - 18:11 #7
gad godt kunne fil-dele og spille på et hjemme netvæk, har brug for hjælp!
Avatar billede kenp Novice
19. december 2003 - 22:46 #8
ja ja skal nok forsøge at hjælpe! du har indstalleret fil og udskrift deling på begge computere og har du sat dem i samme arbejdsgruppe!
og er du sikker på at du har en router og ikke kun et adsl modem?
Avatar billede yvstre Nybegynder
20. december 2003 - 15:44 #9
jeg har en router