Avatar billede 011268 Nybegynder
18. december 2003 - 20:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

kan ikke nætværk med 2 pc

jeg har to computere og adsl og router og netværkskabler
tilslutet begge pc.
jeg vil gerne at jeg kan overføre filer imellem dem og dele printer og scanner.

mit spørgsmål er hvordan gør jeg.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 21:09 #1
Du skal formodentlig "bare" tilføje protokollen: NWlink IPX/SPX netBIOS kompatibel osv. så bør du kunne overføre, men husk lige at lave et nyt SHARE/ en ny deling af det drev, som du vil dele.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 21:11 #2
Du skal også være oprettet som bruger på begge PC'er og arbejdsgruppen skal hedde det samme.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 21:11 #3
Fyr løs, hvis du er i tvivl om hvordan.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 21:14 #4
... eller hvis du ikke er kommet så langt.
Måske skal du først til at opsætte routeren, og så er det vigtigt at vide om du har dynamisk IP (DHCP) eller fast.
Er det kabel eller bredbånd?
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 21:17 #5
Dine computere skal i hvert fald sættes op til at hente IP automatisk i egenskaber for TCP/IP. Lad indstillingerne være sådan som Windows har sat dem default, hvis det er Win2000 eller XP.
Avatar billede 011268 Nybegynder
18. december 2003 - 21:30 #6
bruger på begge pc`er hvordan??
Avatar billede marzman Nybegynder
18. december 2003 - 21:39 #7
kontrolpanel ---> brugere ---> ny ---> og så det navn du vil have og den kode du vil have...
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 22:09 #8
Uanset om du har den ene eller den anden form for opkobling til nettet, så vil routeren tildele dine computere en IP-adresse, når du lader computeren være konfigureret til automatisk at hente IP (DHCP)
Hvordan du så kobler op til nettet er en anden sag. Er du på nettet med begge maskiner, så er det ret simpelt at sætte resten op.
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 22:14 #9
Når du har fået hul igennem, så skal du i printere og faxenheder og tilføje en printer, men den skal først sættes til at være delt på den maskine, som den er installeret på.
Når du skal dele den, kan du "browse" efter den og pludselig står den med stien og det hele, og så klikker du på den, og vupti!
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 22:20 #10
Skriv lidt om hvordan du er på nettet, hvordan du har sat routeren op, om du logger ind på begge maskiner med samme bruger ID og password. Er dit netværk trådløst eller med kabler?
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 22:20 #11
Hvilken version af windows har du?
Avatar billede zenze Nybegynder
18. december 2003 - 22:22 #12
Har du højreklikket på dét drev, du ønsker at dele og oprettet en ny deling?
Avatar billede 011268 Nybegynder
19. december 2003 - 16:20 #13
zenze kom med et svar,de 200 point er dine jeg har fået det til at virke
men jeg kan kun sende fra pc til pc,jeg kan ikke gå ind og se hd på den anden pc og trække filer fra den ene og til den anden,den skriver at jeg skal kontakte administratoren for at se om jeg har adgang til dette drev.??
men det er ok jeg kan bruge det som det er,men hvis du ved hvordan så skriv de 200 point er dine
Avatar billede zenze Nybegynder
19. december 2003 - 20:09 #14
Du skal logge ind med administrator-rettigheder, - enten som Administrator eller som dig selv. Hedder du Knud og logger ind med passwordet: nissehue - så skal du have samme bruger på begge computere. Husk at give dig selv administrator-rettigheder!!!
Hvis du højreklikker på: Denne computer -> Egenskaber -> Computernavn så skal du klikke på "Skift" og indtaste navnet på din arbejdsgruppe (ens på begge PC'er). Venstre-klik på "Denne computer" og højreklik på dét drev, du vil dele. Gå ned i "Deling" (Share) og opret ny deling. Kald det nye delte drev "D" og tilføj evt. en beskrivelse på computeren: Knuds i kontoret - or whatever.
Klik på start. Gå i søg -> Computere eller personer -> skriv navn på computeren: "Hvad du har kaldt den"
Efter et lille stykke tid kommer den frem med navn og ikon - og du kan så klikke igen for at åbne undermapper (Subdirectories)
Jeg skriver med de engelske gloser, for jeg véd ikke om din version af Windows er dansk eller engelsk.
Avatar billede zenze Nybegynder
19. december 2003 - 20:16 #15
Du bedes venligst lægge et svar og selv tage i hvert fald halvdelen af de point, du har sat på højkant. Du kan få brug for dem senere, og dit spørgsmål kan ikke katagoriseres som svært.
Læg selv et svar -> gå i avanceret og del point mellem 011268 og zenze.
Jeg er helt tilfreds med med hvad du end måtte vælge.
Avatar billede zenze Nybegynder
19. december 2003 - 20:29 #16
Har du iøvrigt installeret protokollen NWlink IPX/SPX ?
Avatar billede zenze Nybegynder
19. december 2003 - 20:34 #17
Navnet til det delte drev var bare et forslag. Du kan også kalde det noget (et bogstav), som ikke er "optaget" endnu, så du ikke tager fejl af det delte drev på den ene computer - og et drev eller en partition på den computer, du sidder ved.
Avatar billede zenze Nybegynder
09. november 2004 - 21:04 #18
Fortæl mig lige hvordan det gik, for har du ikke fået forbindelse mellem computerne så skal jeg da ikke have dine point.