Avatar billede dwal Nybegynder
18. december 2003 - 18:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

sætte en bouncer op?

Heysan! - Jeg får snart sadt min linux boks til, så jeg ville lige vide om der ikke var en venlig sjæl der kunne smidde et link til en guide om hvordan man sætter en BOUNCER host op på linux.

Takker!
Avatar billede dwal Nybegynder
18. december 2003 - 18:41 #1
snakker her om en IRC bouncer hehe :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. december 2003 - 19:09 #2
hent bnc'en og læs README/INSTALL filen ligsom man gør med alle andre programmer.

feks psybnc
http://www.psychoid.net/
Avatar billede dwal Nybegynder
19. december 2003 - 17:02 #3
Nu har jeg bare endnu et problem!! Jeg fandt 2 cd'ere med linux jeg havde for længe siden og begyndte at installere, nu spørger den efter CD3, jeg prøvede så at hente en redhat 7.3 cd3 ISO men jeg får en fejl når jeg sætter den i! :( Er der en måde man kan se den korrekte version af sin Linux CD på?? Der står 7.3 under installtion, der må være en lille forskel?
Avatar billede dwal Nybegynder
20. december 2003 - 22:39 #4
Fandt ud af det :p
Avatar billede dwal Nybegynder
20. december 2003 - 22:39 #5
Btw, smid lige et svar loadet.
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 22:45 #6
Redhat 7.3 ??
Jeg synes du skal hente en opdateret version. 7.3 er ældgammel, og fyldt med sikkerhedsfejl, set i forhold til de nyere versioner.

www.redhat.com - RedHat
www.mandrake.com - En anden brugervenlig Linux distribution
www.debian.com - for "rigtige" nørder
www.gentoo.com - svær at installere - bedste dist. hvis man forstår at bruge den
www.knoppix.net - En Live! CD. Kør linux direkte fra en CD.
Avatar billede webcreator Nybegynder
20. december 2003 - 22:45 #7
Skulle være :
www.gentoo.org
Avatar billede dank Nybegynder
21. december 2003 - 22:36 #8
webcreator> Jeg synes du skal hente en opdateret version. 7.3 er ældgammel, og fyldt med sikkerhedsfejl, set i forhold til de nyere versioner.

Det er da noget af en påstand, hvad tænker du specielt på?
Avatar billede webcreator Nybegynder
21. december 2003 - 23:02 #9
Har du ret i. Men når jeg tænker på den bunke updates, der findes til 7.3, så må der jo være en del sikkerhedsfejl :-)

Og det er da almindelig kendt, at man bør opdatere sin software af hensyn til sikkerheden :-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
21. december 2003 - 23:05 #10
Han kan self. have opdateret både kerne, programmer osv. Men så var det da lettere at hente en relativt up2date version :)
Avatar billede dwal Nybegynder
22. december 2003 - 11:20 #11
hehe, jamen problemet er bare at det er en langsom PC linux maskinen kører på, den reagerede ikke da jeg prøvede at installere red hat 9, så jeg gik tilbage til de gamle cd'er jeg har ;D det er sådan set også bare en eksperimental maskine.
Avatar billede dwal Nybegynder
24. december 2003 - 15:27 #12
og webcreator : jeg har opdateret BÅDE kernel samt alle programmer på maskinen.

Jeg ta'r loadet's råd og læser mig igennem den psychoid bouncer ser god ud! :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. december 2003 - 17:17 #13
ok her er er svar ;)

og ja psybnc er den bedste