17. december 2003 - 21:52
Der er
18 kommentarer og 1 løsning
Sne der daler ned over mit billede
Jeg har et billede / dokument på 550x400px Hvordan laver jeg lettestet snevejr ned over billedet. Jeg går ud fra at jeg skal lave et layer sidst i filmen og tilføje noget kode, men hvordan og hvad skal jeg gøre ?
Annonceindlæg fra FPT Software
17. december 2003 - 21:56
#1
hvad arbejder du i?
17. december 2003 - 21:57
#2
MX 2004
17. december 2003 - 21:59
#3
17. december 2003 - 22:00
#4
17. december 2003 - 22:01
#5
17. december 2003 - 22:26
#7
Jeg håber lidt at der er en der har en simpel måde, og som vil forklare mig hvordan jeg indsætter det UDEN at jeg skal bygge det hele op fra scratz. gerne en 1. 2. 3. brugsanvisning :-)
17. december 2003 - 22:42
#8
pic -> vil du prøve at sende mig .fla filen, så jeg kan prøve om jeg kan "hitte" ud af det ? m-elvis@e-mail.dk
17. december 2003 - 22:53
#9
Tegn et snefnug > marker grafikken og tryk F8, vælg movieclip. I properties boxen finder du instance-ruden (der står instance i den) i denne skriver du "sne" (uden gåseøjne). Vælg actions vinduet (med movieclippet markeret) og kopier dette ind i det: onClipEvent (load) { sx = this._x; ang = 0; d = random(3)+2; this._y = random(400); s = Math.random()-.5; } onClipEvent (enterFrame) { this._x = sx + 2 * Math.cos(ang+=s); this._y += d; if (this._y > 400) this._y = -10; } Marker nu den frame i tidslinien som movieclippet ligger i, find actionsvinduet og kopier følgende ind: for (j = 1; j < 100; j++) { duplicateMovieClip(sne, "sne"+j, j); this["sne"+j]._x = random(550); } Så skulle du gerne have noget sne :) mvh mat
17. december 2003 - 23:15
#10
hmmm ja men der daler kun eet snefnug ned, det rykker jo ikke så meget :-)
17. december 2003 - 23:17
#11
så har du ikke gjort som jeg har beskrevet :) Har du givet snefnugget instancenavnet "sne" (instancenavn er ikke det samme som symbolnavn)? Har du lagt det nederste script i pågældende frame?
17. december 2003 - 23:20
#12
hvad er det for en properties box ? jeg kan ikke finde instance nogen steder
17. december 2003 - 23:22
#13
Jeg bruger ikke default settings i flash, men det burde kunne findes i window > properties (eller ctrl+F3) :)
17. december 2003 - 23:25
#14
1 har lavet et nyt layer 2 tegnet et fnuf 3 trykket F8 4 valgt movie og kaldt movie for "sne" 5 markeret fnug, og lavet action onClipEvent (load) { sx = this._x; ang = 0; d = random(3)+2; this._y = random(400); s = Math.random()-.5; } onClipEvent (enterFrame) { this._x = sx + 2 * Math.cos(ang+=s); this._y += d; if (this._y > 400) this._y = -10; } 6. valg frame hvor mit billede ligger i og indsat dette i action for (j = 1; j < 100; j++) { duplicateMovieClip(sne, "sne"+j, j); this["sne"+j]._x = random(550); } hvad mangler ?
17. december 2003 - 23:28
#15
instance navnet! at du i step 4 navngiver movieclippet "sne" er ligegyldigt, movieclippet skal tildeles et instance-navn (sne) i properties, ellers aner flash ikke at det er det det skal kopiere.
17. december 2003 - 23:30
#16
TAK TAK nu virker det :-) alletiders 1000 tak for hjælpen svar lige
17. december 2003 - 23:32
#17
værsgo :) lidt info (jeg havde skrevet det alligevel): Step 4 betyder blot at du navngiver symbolet i library - dette navn tjener kun et eneste formål og det er at give dig overblik over dine symboler i library. Hver gang du trækker et movieclip ud af library laver du et nyt instans - hvis du vil referere til disse skal de navngives på scenen. mvh mat
17. december 2003 - 23:40
#18
ps hvad styrer hvor mange fnug der laves ?
17. december 2003 - 23:44
#19
for (j = 1; j < 100; j++) { // tallet 100 i denne linie duplicateMovieClip(sne, "sne"+j, j); this["sne"+j]._x = random(550); }
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.