Avatar billede fcand Nybegynder
17. december 2003 - 21:40 Der er 20 kommentarer og
5 løsninger

afc DESIGN v3 - vurdering ønskes!

http://www.afcdesign.dk/v3/

- tjaaa... hvad mere er der at sige end, jeg har længe ville have mig et dynamisk desig, men har ikke kunne finde på noget - nu tror jeg dog det er lykkedes og derfor vil jeg meget gerne have en vurdering på det - sig hvad du mener! i det mindste bare sig et el. andet :P

//fcand
Avatar billede mjl Nybegynder
17. december 2003 - 21:43 #1
Har du hørt om Apple - dit design minder om deres - men det ser da rimeligt ud endda!
Avatar billede fcand Nybegynder
17. december 2003 - 21:45 #2
jep har hørt om apple.com - og til fremtidige kommentarer har jeg også hørt om theskinsfactory og vil da gerne sige at jeg har fået inspiration fra begge steder... det burde man vel heller ikke skamme sig over, så lang tid man ikke ripper deres design og koder!
Avatar billede wickedd Juniormester
17. december 2003 - 21:47 #3
Ahhhh, ikke dårligt - Ville ellers gerne ha set resten af siderne, men ak...

Her er +'erne
+ Det er stilrent
+ Meget hurtigt at indlæse
+ Let og overskueligt.

Her er så -'erne
- De røde kanter ... Hvis du lavede en f.eks. blå streg oppe i toppen af hver boks, så tror jeg det kommer til at se godt ud.
Lige nu er det let at funde rundt i, men hvis der kommer mere på siden (samtidig med at de røde kanter er der, så kan de godt gå hen og blive en 'knibe øjne' side).
Det er jo ikke meningen med en hjemmeside, at man skal koncentere sig om hvilken boks der hører til hvad.

Men generalt syns jeg det ser rigtig godt ud, men prøv dog at opdele boksene med farver (f.eks. en blå)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. december 2003 - 21:48 #4
(1) Designet er dejligt lyst og venligt, og fremfor alt enkel og overskuelig.

(2) En dejlig lille enkel effekt på menuen, der har nogle sigende menupunkter.

(3) Kort, men en lille fin tekst du har lavet på forsiden, der fortæller lidt om hvad siden handler om, og bruges til.

(4) Topbanneret er flot, men en lille smule hakket.

(5) Så vidt jeg husker var det sidste design jeg vurderede med bla. en eight-ball, kan det ikke passe? Hvis, kan jeg bedre lide det end dette forslag.
Avatar billede fcand Nybegynder
17. december 2003 - 21:50 #5
wickedd >> tak for kritikken og ros :)

grunden til at jeg ikke bruger blå så meget er fordi 90% af nettet er blåt - kig bare her på eksperten.dk :P - det er hvert fald mit syn på det!

Det er rigtig at hvis der kommer en masse gejl på siden og der ingen afstand kommer mellem boksene, vil det nok komme til at se uoverskueligt ud, men jeg regner med at få det "luftet" på en eller anden måde!
Avatar billede wickedd Juniormester
17. december 2003 - 21:52 #6
Nå ja, behøver jo heller ikke at være blåt, men jeg tænkte nu også mere på en farve der skiller sig ud fra de farver du bruger nu.
Avatar billede fcand Nybegynder
17. december 2003 - 21:54 #7
jacob clausen >> jep det kan vist godt passe: http://www.afcdesign.dk/commercial/index.html

Jeg synes også selv det blev ret godt, men det er for småt - jeg vil have en masse billeder af grafik og projekter jeg har gang i - hvilket bliver for uoverskueligt hvis jeg kun har et vindue på 500x300 pixels... Det er sådan set derfor jeg har lavet et design der udnytter næsten hele skærmen!
Avatar billede fcand Nybegynder
17. december 2003 - 21:56 #8
wickedd >> ja jeg forstår dig godt - jeg har også overvejet et andet design på boksene der måske var en smule mere neutralt så kanterne ikke er så markerede, men det må jeg leje lidt med :)
Avatar billede wickedd Juniormester
17. december 2003 - 21:57 #9
Standarden er stadig 800x600, så lav det nu ikke for stort ... Gad godt vide hvornår de ændre dette til 124x768, sikkert ikke lige foreløbig.
Avatar billede wickedd Juniormester
17. december 2003 - 21:58 #10
1024*
Avatar billede fcand Nybegynder
17. december 2003 - 22:01 #11
wickedd >> har jeg taget højde for :) - det passer perfekt i 800 x 600 - hvert fald i bredden :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. december 2003 - 23:37 #12
fcand >> Men selvom designet kommer til at fylde hele siden kan du da godt stadig burge nogle af elementerne fra det tidligere design. Kan ikke rigtig sige hvad, men den tror det er noget med hjørne-farverne jeg ikke bryder mig om i det nye design.
Avatar billede staz Nybegynder
18. december 2003 - 10:08 #13
Ikke for at spille op, men ville det ikke være en ide snart at få besluttet sig til et layout, og så begynde at lave noget indhold på siden? =)

Jeg har sat utallige designs fra dig nu, men aldrig noget som virker 100% - Indholdet er det vigtigste på et website, derefter kommer udsenet ;)
Avatar billede fcand Nybegynder
18. december 2003 - 12:28 #14
staz >> jeg vil give dig fuldstændig ret! jeg bliver desværre bare hurtigt træt af et design, især mine egne - for det meste også fordi jeg laver dem så kryderet at de er svære at opdatere, men denne gang tror jeg faktisk det er lykkedes mig at lave et design som er forholdsvis nemt at opdaterer! Så denne gang håber jeg det holder!
Avatar billede staz Nybegynder
18. december 2003 - 17:02 #15
Jeg kender det kun alt for godt selv =)
Avatar billede fcand Nybegynder
18. december 2003 - 17:05 #16
hehe

hvad synes i om den ny entry side?
Avatar billede staz Nybegynder
18. december 2003 - 17:20 #17
Bruger mig ikke om du bruger en skrift med fødder. Men vil du nu det så skal du ihverfald have mere luft. Faktisk så er entry siden ganske unødig, men dig om det =)
Avatar billede fcand Nybegynder
18. december 2003 - 17:37 #18
staz >> da ikke hvis den fortæller om siden! Nu er jeg fri for at have den tekst på den anden forside!!
Avatar billede mhau Nybegynder
19. december 2003 - 07:17 #19
Det er en ekstremt flot side, men der er altid noget der kan rettes. Du får lige nogle af de gode ting først.

- Designet er nemt at gå til
- Designet er virkelig flot
- Menuen er let og overskuelig
- Der er ingen fejl på siden.

Og så de "dårlige".

- For mig ser det lidt ud som om, at der er 2 dele i dit design, som egentligt ikke rigtig passer sammen - grafikmæssigt. ;)
Den øverste del af dit design, og den nederste; der hvor al teksten skal være. Det skyldtes de røde kanter på dine 'indholdbokse', som falder udenfor resten af designet, da de er ALT for indkransede.

- Startsider, hvor man skal trykke på noget, er for mig at se noget af det mest irriterende. Du kunne eventuelt oprette et spørgsmål under "Programmering" og spørge efter om der ikke er en, der kan lave en cookie-ting til din forside. Hvis man HAR været inde på forsiden én gang, sender den automatisk en videre til den "rigtige side". Således at efter første gang, skal man ikke trykke sig ind på din side. Så kan der f.eks. være nogle godter, hvis du f.eks. laver noget grafik til personen; man kan vælge at slette cookien, hvis man gerne vil se forsiden igen.

- Derudover er der sgu ikke ret meget. Men der kommer nok mere, når der kommer lidt indhold. Det glæder jeg mig til :P
Avatar billede fcand Nybegynder
19. december 2003 - 08:20 #20
mhau >> det med cookien var ikke nogen dum ide jo - det må jeg lige se på :)
Avatar billede zerana Nybegynder
19. december 2003 - 20:06 #21
du har vist også gået på multimediedesign;)
Avatar billede fcand Nybegynder
19. december 2003 - 21:58 #22
zerana >> hmm.. næ faktisk ikke - det er sådan noget jeg har lært mig selv :)
Avatar billede reptilenet Nybegynder
29. december 2003 - 12:30 #23
Nice kan godt lide dit logo :O)
Avatar billede or.han Nybegynder
29. december 2003 - 17:26 #24
flot hp. godt med en "forside". dog er det der irriterer er skriften. ALT for stor. flotte "rammer" med de røde kanter. Ellers flotte farver og god brug af effekter!
Avatar billede iphase Nybegynder
31. december 2003 - 16:52 #25
Nu siger du "dynamisk design", efter min mening er der ikke særligt meget dynamik i tables, ihvertfald ikke når det kommer til design, vis du virkeligt har lyst til at udforske dynamiske designs, så syntes jeg du skulle tage og lære lidt fra www.csszengarden.com som altid har været en af mine ynglings sites. For du snakker jo selv om hvor svært det er at opdatere sitets design. Med css vil det være hurtigt og enkelt at gøre det, og så vil du også nemmere kunne håndtere dit indhold på sitet.

En anden kommentar:
"better recognise" lyder ikke så pænt syntes jeg, og spørgsmålet du burde stille digselv er om du overhoved har brug for en catchphrase.