Avatar billede dexterweb Nybegynder
17. december 2003 - 16:01 Der er 3 kommentarer

Delphi 4 program kan ikke åbnes i Delphi 6 hjælp

Hej....
Jeg har på skolen arbejdet med et yatzy spil... På skolen har de delphi 4 og jeg selv har delphi 6. Jeg har sendt det hjem jeg har lavet på skolen men hvis jeg prøver at køre programmet i delphi 6, så siger den dette her:
[Fatal Error] UNIT1.PAS(8): File not found: 'VBXCtrl.dcu'
Hvorfor kan jeg ikke åbne det i delphi 6 det er jo nyere end 4. Håber i kan hjælpe...
Avatar billede borrisholt Novice
17. december 2003 - 16:11 #1
Det er fordi du på skolen bruger nogle komponenter du ikke har der hjemme
Jens B
Avatar billede dexterweb Nybegynder
17. december 2003 - 16:12 #2
Hmm hvad gør jeg så..... Har du måske de komponenter... eller et forslag til hvad jeg skal gøre... det er fordi jeg skal ha' smidt highscore ind og det kan jeg kun i delphi 6
Avatar billede hestetoften Nybegynder
18. december 2003 - 08:55 #3
Du skal have fat i de komponenter der bruger den fil 'VBXCtrl.dcu'
Disse kan downloades fra flere steder på nettet