Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
17. december 2003 - 15:21 Der er 3 kommentarer

Programmet tror skærmen er bredere??

Hej

Jeg har lavet et program som fungerer smukt og dejligt på 99% af alle computere

Nu viser det sig imidlertid, at én maskine antageligt viser programmet forkert:

Det kan simpelthen ikke finde ud af at aligne knapper mm. rigtigt ude til højre og for neden?? - jeg har groft på fornemmelsen at programmet tror skærmen er både bredere og højere end den er, således at knapperne forsvinder helt ud af skærmbilledet

1024x?? skærmopløsning mm. spiller ingen rolle

Er der nogen i himlens rige og lande der har et godt bud på hvad der kan være galt og i givet fald hvorledes problemet bedst kan løses???
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
17. december 2003 - 15:23 #1
...og programmet ER maksimeret og luk-x'et er synligt i højre hjørne...
Avatar billede nmh Nybegynder
17. december 2003 - 15:49 #2
Jeg har i en lidt anden sammenhæng haft et lignende problem.
Det var med win xp, hvor det først blev ordentligt , da jeg skiftede til windows klassisk tema.
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
17. december 2003 - 16:03 #3
nmh->Vedkommende kører win2000
- og jeg har ikke mulighed for at ændre på deres maskine overhovedet. Jeg har ikke selv set problemet i realiteten, men blot fået et screendump mm. af mit åbenbart-ikke-så-fungerende program i hovedet. (Jeg kender ikke vedkommende eller dennes PC)