Avatar billede kama Nybegynder
17. december 2003 - 15:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP SP1a DK / opdatering

Jeg er kommet til at sidde ved en dansk MS Windows XP med SP1a, hvor jeg ikke kan komme ind på Windows update. Den brokker sig over noget med aktivering mm. Jeg bruger ikke Windows til dagligt, så jeg er lidt på usikker grund. Er der alternativt et sted hvor man løbende kan downloade enkeltstående patches?
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2003 - 15:03 #1
Så skal du have kørt en manuel opdatering af din XP.

Kan ikke huske de thelt præcist, men noget med, at via kontrolpanelet at får en reg. proces i gang. Den giver dit et produukt ID, samt et support nummer du skal ringe til. Dette er/har været en telefonsvarer, hvor du så indtaster dette nummer, og får et nyt nummer til indtastning på din pc. )hav blyant og papir parat - det er langt)

Så er den aktiveret og låst op
Avatar billede ird Praktikant
17. december 2003 - 15:13 #2
Avatar billede kama Nybegynder
17. december 2003 - 15:16 #3
Jeg er udelukkende interesseret i, at kunne lægge security pacthes på - jeg er ligeglad med alle mulige andre softwareoppdateringer. Er det ikke muligt at downloade disse uden at skulle igennem "reactivation" osv. Min antagelse er, at man ligesom med alle andre operativsystemer kan downloade sikkerhedsopdateringer uden videre. Jeg kan ikke finde noget på microsoft.com eller på deres TechNet.
Avatar billede kama Nybegynder
17. december 2003 - 15:18 #4
>> ird: det er alle de patches til sikkerhedshuller fundet efter udgivelsen af SP1 jeg søger!
Avatar billede robotten Praktikant
17. december 2003 - 15:46 #5
Sidde rdu ikke med en lovlig kopi af XP, siden du ikke vil aktivere den?
Avatar billede ird Praktikant
17. december 2003 - 17:40 #7
Dette kan kun gøres via windowsupdate hvor du kan vælge seperat!

Vist ikke en lovlig cd du sidder med :)))
Avatar billede kama Nybegynder
17. december 2003 - 17:52 #8
Jeg accepterer pga. resultatet af søgningen via det link til Microsoft.
Det jeg søgte var jo så nok:
"Samlet opdateringspakke 1 til Microsoft Windows XP (KB826939)"
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=d531bf00-d7be-48e3-abcc-961602bd72c2&DisplayLang=da

>>ird: Jeg har ikke cd'en - går ud fra at installationen er lovlig. Der skal nok være een, der har været dum nok til at betale for nyeste udgave af Wintendo ;-)
Avatar billede ird Praktikant
18. december 2003 - 08:15 #9
Ak ak ak ak
Avatar billede robotten Praktikant
18. december 2003 - 12:15 #10
hmm......