Avatar billede nacl Nybegynder
17. december 2003 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tegning af graf efter ligning i Excel

Jeg har ligningen y = 1,9x + 8,5
Den vil jeg gerne have proppet ind i en graf...
Avatar billede overchord Nybegynder
17. december 2003 - 14:19 #1
Du bliver noed til at lave en raekke tal for det omraade graften skal daekke og basere grafen paa disse tal

f.eks
1)vaerdierne for x i kolonne A og de afledte Y-vaerdier i kolonne b
2)Lav saa lang en raekke af tal som du finder det noedvedgt (f.eks 0 >= x <= 100)
3) Marker alle vaerdierne og klik paa graf-vaerktoejet, du skal sikkert vaelge en linje graf eller scatterplot
Avatar billede nacl Nybegynder
17. december 2003 - 14:21 #2
den metode kender jeg i forvejen... men hvad gør jeg nu hvis jeg vil lave en logaritmisk funktion... du giver mig ikke helt svar på det jeg søger
Avatar billede janvogt Praktikant
17. december 2003 - 14:23 #3
Jeg har et ark liggende, hvor du blot indtaster funktionen og så får grafen serveret.
janvogt@esenet.dk
Avatar billede overchord Nybegynder
17. december 2003 - 14:54 #4
Hvis du vil bruge en log funktion goer du da det samme - eneste forskel er at du andrer springene mellem tal i raekken og andrer graften akse til logaritmisk
Avatar billede nacl Nybegynder
17. december 2003 - 22:57 #5
hmm... kan du ikke sende den´mail?
Avatar billede janvogt Praktikant
18. december 2003 - 10:18 #6
Ark sendt.