Avatar billede kejser$ Nybegynder
17. december 2003 - 13:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke få det til at virke HeLp (newbie)

jeg har red hat 5,2 det kan jeg ikke fdiske så det virker og det er det samme med suse 7.1 kan i ikke hjelpe mig da jeg normalt er til windows og gerne vil overbevise mig selv om linux at det er godt. det ville være fedt med en slavisk metode til at installere det.....!!!
Avatar billede hekatombe Nybegynder
17. december 2003 - 15:48 #1
Redhat 5.2, og SuSE 7.1 er meget gamle versioner, (de er vist begge oppe på version 9), og installationerne er blevet lettere siden da, så måske skulle du prøve at hente en af de nyere versioner.
Avatar billede karinc Nybegynder
17. december 2003 - 17:49 #2
SuSE 7.1 er nu ca. 2 år nyere som RH 5.2 og absolut et brugbart system, men hvad er helt konkret dit problem???
Avatar billede kejser$ Nybegynder
18. december 2003 - 09:15 #3
Partitioner og fdisk samt druid hvad skal man kalde de forskelige driv..?? her skal man tænke..!!!
det er en fujitsu maskine 128 ram 450 cpu
kejser$
Avatar billede hekatombe Nybegynder
19. december 2003 - 12:47 #4
først sikre dig at du har upartitioneret plads på harddisken (Upartitioneret, ikke fri plads på en ntfs eller fat) så når du er i druid vil jeg anbefalde dig at lav 3 partitioner*, en "/" partition, en /boot (50mb er nok) og en swap partition, (en GAMMEL tommelfinger regl siger at swap partitioner helst skal være ANTAL_RAM*2, dog vil jeg sige at en 2-300 MB er mere end nok)...

*) Nogle har flere partitioner, men så skal man vide hvor meget plads man skal bruge til de forskellige mapper
Avatar billede hekatombe Nybegynder
19. december 2003 - 13:46 #5
(En lille rettelse det er / og swap partition som du _skal_ havde... spørg mig ikke hvorfor jeg kom til at sige de 3.... nok fordi jeg plejer også har havde en boot... men det er ikke nødvendigt)