Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. december 2003 - 09:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Bog om SQL Server database administration

Forslag til bog om administration af SQL Server 2000 (gerne med henblik på senere Microsoft certificering)
Avatar billede don_nigger Nybegynder
17. december 2003 - 09:38 #1
wrox prof sql server
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. december 2003 - 09:40 #2
Du skulle vel ikke ligge inde med et ISBN?
Avatar billede trer Nybegynder
17. december 2003 - 09:41 #3
Der er en bog fra MS Press mht Admin på SQL Server 2K - den er rimelig (faktisk kunne jeg bedre lide bøgerne om sql server 7).

Gør dig lige klart hvad type bog du kan lide; Nogle bøger består af 90% sider skærmbilleder og tekst som "Nu skal du lære at gøre hint, tryk der, tryk der, tryk ok, du har nu lært at gøre hint" - og den slags er ikke 5 potter pis værd i min mening.

Gå i GAD og bladr rundt i de forskellige bøger indtil du finder et format du kan lide..

Karen Delaney har skrevet rigtig rigtig godt om SQL Server - men det er tungt teknisk stof.

Mht certificeringer - jeg skrev lidt om min holdning til disse for nogle år siden: http://www.vikja.dk/privat/damcp.htm
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. december 2003 - 09:43 #4
nå, man kan kigge i bøgerne fra GAD? Det var lige godt ¤#¤"! :)
Det vil jeg gøre.......men det var nu ikke så meget strukturen/præsentationsformen, som det at finde en bog der dækker det meste af database administration.
Avatar billede trer Nybegynder
17. december 2003 - 09:47 #5
Så er ovenstående vist ok. Kan godt skaffe et ISBN hvis du vil have det.

Et tip; Hvis du kan få din arbejdsgiver til at betale for det, så få købt en Transcender test før du går til eksamen. Der findes også andre, men transcenders er dem jeg har bedst erfaring med.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
17. december 2003 - 09:51 #6
transcender? Hmmm....hvor meget koster en sådan en?
Avatar billede snowball Novice
17. december 2003 - 10:05 #7
Du kan jo kigge på http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcdba/requirements.asp hvor Microsoft nævner nogle af deres egne bøger der kan bruges til at læse til MCDBA (Microsoft Certified Database Administrator)

Snowball
Avatar billede trer Nybegynder
17. december 2003 - 10:08 #8
Priser fra www.transcender.org

En MCDBA pack med eksamener til Windows 2000 server, SQL Server 2000 admin, SQL Server 2000 design og en programeringseksamen koster ca. 379 USD.

En enkelt transcender test i SQL Svr 2k admin koster 119 USD
Avatar billede trer Nybegynder
17. december 2003 - 10:11 #9
eh.. mente www.transcender.com - ikke .org :-)