Avatar billede smashlotus Nybegynder
16. december 2003 - 22:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

samtaler over nettet

Jeg vil gerne lige ha defineret hvad det er ip-telefoni er? Er det dét system hvor man kan ringe op til en rigtig telefon fra sin computer?

Når man bruger tjenesten msn messenger eller skype (som jeg bruger) til at føre stemmesamtaler over nettet (fra computer til computer) hedder det så blot internet telefoni?

Jeg har forsøgt at bruge msn messengers "stemme samtale" system til at snakke med en ven som brugte samme system. Begge vores internet hastigheder er 256/128 kabelinternet, men hos mig hakkede lyden så frygtelig meget at jeg ikke kunne føre en ordentlig samtale. Hos min ven gik samtalen imidlertid flydende igennem... Det kan jeg ikke helt forstå da vores internethastigheder jo er ens, og min computer er tilmed hurtigere (ram, processor, osv) og jeg har prøvet at lukke alt andet der kræver båndbredde eller processorkraft uden held.... Hvad kan grunden mon være?

Nu bruger jeg i stedet skype, her kører det i suveræn lydkvalitet, dog stadig med små hak indimellem hos mig, men det går....

M.v.h. Peter
Avatar billede cdc Novice
16. december 2003 - 22:56 #1
ip-telefoni kører via nettet/bredbånd fra telefon til telefon men er ikke gratis, men rimeligere, men ved ikke hvem der udbyder dette
Avatar billede cdc Novice
16. december 2003 - 22:57 #2
dog på norsk, men her står lidt: http://hardware.no/art.php?artikkelid=3066
Avatar billede tumben Novice
16. december 2003 - 23:47 #3
fra  computer til computer har ikke noget med internettelefoni at gøre.Internettelefoni er vel..fra telefon....tilencentralcomputer......til en centralcomputer...og videre til en telefon...
Avatar billede cdc Novice
17. december 2003 - 12:06 #4
tumben se mit svar
Avatar billede tumben Novice
17. december 2003 - 13:39 #5
UUUUUUHHH..har jeg svaret..nej vel..måske snarere omformuleret..det går nok ..ikke :-)
Avatar billede djaahn Nybegynder
18. december 2003 - 00:23 #6
TeleDk kørte for godt 3 år siden forsøg med IP telfoni i Jylland, hvor man kunne ringe fra sin pc til en ip-telfon gateway ud på det store analoge tlf net, det var dog noget skod, da ikke mange hvade ADSL dengang, men gamle skod modemer. Jeg var med, med et gamelt 28.8 modem!! Men forsøget var gratis, og gav et fint headset, som er godt til skype idag! Hæ Hæ. Så der må findes noget om det forsøg et sted på teleDK hjemmesider! Der kunne man ringe fra computer til almindelig telefon!

Jeg tror ikke MSN køre ptp på deres voice haløj, derfor kan der have stået en server et sted og været LAAAAAAAAngsom , derfor har det hakket ved dig. Skype køre ptp, altså en dirkte forbindelse unden en central server! Det er nemmelig guf, og hele pointen med internettet!
Avatar billede os123 Nybegynder
09. april 2004 - 13:14 #7
FWD/Xlite giver bedre oplevelser en messenger, skpye eller andre PC-2-PC
programmer/dialer

FWD/xlite kan downloades fra:
http://www.adsl-telefoni.dk