Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:09 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Computeren går i stå!

Hej med jer!
Jeg har et laptop med XP-pro som o.s.. Efter jeg tænder på maskinen og begynder at arbejde med den, går den(programmet samt pc og det hele)i stå pludselig. Jeg bliver nøde til at restarte maskinen igen og historien begynder igen! Jeg har prøvet defragmenteret og checket for virus, men den er OK. Jeg har 20Gb harddisk og 386Mb ram.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Tak
vh
Solisian
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:17 #1
Prøvet at tømme temporary internet files?
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:18 #2
Undskyld du har jo defragmenteret :)
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2003 - 11:20 #3
Mon ikke det er dine ram, der ikke sidder rigtigt, prøv evt først den ene blok og derefter den anden
Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:21 #4
ird> tak for responset. Jeg har lavet det hver gang.
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2003 - 11:21 #5
eller i hvert fald tjekke dine ram, kan lige finde et link
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2003 - 11:21 #6
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:22 #7
Måske har du mange unødvendige programmer der ligger i windowsjoliste og æder kraft!

Tjek med dette program hvad det er du har der og hvad du ikke har brugfor

http://answersthatwork.com/

Fjernede selv ret meget og fik en god del kraft tilbage
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2003 - 11:22 #8
Det var dette link, du skulle have: http://www.memtest86.com/
Avatar billede madshammer Nybegynder
16. december 2003 - 11:22 #9
Det kan muligvis være en hardware fejl? Er det en skod computer til ni kroner, du har købt i Aldi? Ring til producenten, og hør om hvor høj fejl-procenten på din maskine/hardware er...

-mads
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:22 #10
Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:23 #11
arlet> Tak for responset. Jeg har 128Mb ram on board og 256 på det ennste slot på laptopen.
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:24 #12
Det bør det ikke være sløv af. Har du prøvet at køre en SFC /scannow på den for tabte filer?
Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:26 #13
madhammer> tak for det gode ord. Det er et compaq presario og den er købt i usa-houston lidt over et år siden
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2003 - 11:26 #14
ctrl - alt - delete  gå ind i processer og se om der er noget der bruger mange % cpu
Avatar billede madshammer Nybegynder
16. december 2003 - 11:27 #15
Compaq er vist ikke best-buy... tror jeg. Mange af mine venner klager over at lortet er.... noget lort. :-) Men det er selvfølgelig desktops, jeg ved ikke med laptops(?).

-mads
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:27 #16
Compaq=skumbag :)

Ikke den bedste slæbebar, men der er jo kart tale om et fejl et sted!  Prøv at teste dine RAM eller indsæt denne  SFC /scannow under start>kør men husk at have xp cd'en i mens
Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:28 #17
ird> nej ikke endnu. Jeg skal nok køre SFC /scannow.
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:29 #18
Kender en gut der sælger disse så giv mig modellen så skal jeg ringe til ham
Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:33 #19
ird> ok. Dette er laptop compaq presario 715US. 20Gb Hard, 386Mb Ram.
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:36 #20
2 sek
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:41 #21
Han kender desværer ikke denne model!

Men lad os se om ikke vi kan nakke problemet! Prøv de ting der er forslået
Avatar billede madshammer Nybegynder
16. december 2003 - 11:42 #22
(f.eks. at ringe til din producent, for hvis fejlprocenten er 88, ja, så er resten vel spild af tid.. (?))
Avatar billede solisian Nybegynder
16. december 2003 - 11:44 #23
Ok. Jeg vil prøve Jeres forslag og se hvad der skar. Tak til Jer. Vi snakkes.
Avatar billede ird Praktikant
16. december 2003 - 11:46 #24
Du siger bare til opretter!
Avatar billede madshammer Nybegynder
16. december 2003 - 11:51 #25
Prøv at tjek det her:
http://www.computingreview.com/AMD,Notebook/Compaq,Presario,715US/PRD_139643_1744crx.aspx#reviews

12 brugere giver den i gennemsnit 1½ af 5 "stjerne"... Overopheder din maskine mon?

-mads
Avatar billede master-zalle Praktikant
16. december 2003 - 14:48 #26
Tag den ram-blok ud som er på 128mb...... har selv haft samme problem. to forskellige ram blokke kan ikke køre 100% sammen
Avatar billede jakobkp Nybegynder
16. december 2003 - 16:20 #27
Jeg har samme problem med min stationære pc. Det er ikke rammene har selv 105 MB i overskud og CPU'en ik belastet mere end 12%.

Ird -> dit link http://answersthatwork.com/ skal man betale for at komme ind.
:(
Håber også at kunne få lidt hjælp....
Avatar billede arlet Juniormester
16. december 2003 - 16:26 #28
Jacobkp ->http://answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Men at cpu belaster med over 10% er tegn på spyware på computeren, så jeg syntes du skulle oprette et spørgsmål i virus kategorien, så kigger vi på det og så spammer vi ikke dette spørgsmål