Avatar billede pek Nybegynder
14. december 2003 - 11:42 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Bundkort/RAM kompialitet

Hej
Købt følgene:
Bundkort ABIT VI7 PT800
CPU P4 2600MHz FSB800
RAM Dane-Elec DDR 3200 512Mb
Grafikkort Saphire Radeon 9200 128Mb DDR
Kabinet: Chengbro godkendt til P4 3000MHz

Ved opstart tænder skærm ikke, har prøvet med andet RAM og andet grafikkort men med samme resultat.
Begge ramklodser viser ingen fejl når jeg kører Memtest 86.
Jeg har en enkelt gang fået det startet op, men med WINXP giver det blå skærm igen og igen.
Nogen der har et bud på problemet? kan det være at bundkort og RAM ikke kan kører sammen

PEK
Avatar billede lunse Nybegynder
14. december 2003 - 21:29 #1
Det må jo være noget med dit Grafikkort eller dit Bundkort ( Motherboard )
Jeg vil regne med det er dit grafikkort der ikke er ordenligt monteret og du skal kontakte den forhandler du har købt det fra men ellers kan du bare tage ned til den nærmeste forhandler og spørge dem og de gider at fixe det for dig! For en lille sjat penge....

-Lunse
Avatar billede pek Nybegynder
15. december 2003 - 19:55 #2
Det er ikke grafikkort. Det er monteret rigtigt

PEK
Avatar billede pek Nybegynder
20. maj 2004 - 13:19 #3
Har løst problemet

pek
Avatar billede borrell Nybegynder
05. januar 2005 - 15:48 #4
Hej Pek

Nu er jeg løbet ind i samme problem som dig. Tænder for computeren og der sker intet. Kun er lille grøn lampe på bundkortet lyser...

Hvordan løste du problemet?
Avatar billede pek Nybegynder
05. januar 2005 - 16:56 #5
Hej

Jeg koblede alt hardware fra, undtagen grafikkort, cdrom drev, diskettedrev og harddisk, så fik jeg XP installeret
Avatar billede pek Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:57 #6
problenet løst
Avatar billede pek Nybegynder
30. december 2006 - 11:43 #7
problemet er løst