Avatar billede sth Novice
14. december 2003 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal jeg vælge af ram

jeg er ved at bygge en ny pc,
jeg har besluttet at det skal være en Digidice, se evt:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=2294

- P4 3.0GHz.
- Intel 865G chipsæt.
Systemet skal have 1 Gb ram, men hvilke skal jeg vælge ?
jeg har set på følgende:

1. Dane-Elec, Dual Channel 2x512 MB PC-400 DDR3200 pris 1.549 kr
2. Kingston, 2 x 512 MB PC-400 DDR3200 - KHX3200/512 (HyperX) pris 2018 kr
3. Corsair Value, 2 x 512 MB PC-400 DDR3200 - CAS2.5, VS512MB400 pris 1480 kr

Hvad skal jeg vælge?  og hvad er betyder det om jeg køber den ene elelr den anden type?
Avatar billede lunse Nybegynder
14. december 2003 - 11:17 #1
Du skal helt sikkert vælge Kingsto!!!! Det er de bedste ram der overhoved få af ALLE ram ! Det holder længst og yder total godt ! jeg har selv Kingston, 2 x 512 MB PC-400 DDR3200 - KHX3200/512 (HyperX)- ligesom dine.
De kører bare så perfekt og ingen problem! Min processor er bare på P4 3.2 GHz. Den har aldrig nogensinde svigtet mig og der er jo ikke den store forskel fra vores processore så jeg ville sige du skulle købe Kingsto! Ellers ville du ikke få den fulde ydelse fra dem.
Men de smarte ved Kingsto's Dual er at de Støtter hinanden sådan at den ene ikke får ALT men de deles mellem de 2x 512Ram!!!!! TOTAL FEDT!
Skynd dig og køb Kingsto's Ram fordi ellers bliver de bare udsolgt!
Håber virkelig du har fået den hjælp du har brug for fordi det er det jeg er her for, vil gerne hjælpe folk!
-Lunse
Avatar billede nse Nybegynder
14. december 2003 - 14:03 #2
Lunse har ret Kingston er godt, men at ligefrem at sige, de er de bedste er nok forkert.
Kingstons bygger ikke selv deres kredsløb, de bruger kredsløbsleverandører og samler dem selv, derfor er alle deres ram 3. parts ram.
Corsair og Dane-Elec laver mindst ligeså gode ram.
Jeg ville måske nok vælge Corsair, da det er 1. parts ram.
Avatar billede nse Nybegynder
14. december 2003 - 14:06 #3
De priser du har listet er da helt hen i skoven i forhold til Edbpriser.dk, dog undtaget Dane-Elec.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
14. december 2003 - 14:09 #4
Hejsa
Jeg er enig med lunse i at Kingston er at foretrække - Kingston HyperX er meget billigere end mærker som Corsair og GEIL, men de er næsten lige så hurtige og de har samme "overclocking potentiale". Jeg vil anbefale dig at du helt sikkert købe en type ram hvor der ligesom på Kingston HyperX er sat nogle køleprofiler, da dette kan hjælpe med til at holde temperaturen nede i det lille kabinet.

Skipper
Avatar billede sth Novice
14. december 2003 - 15:35 #5
nse => priserne har jeg fra shg.dk, da det er den der forhandler Digidice
nå men ellers så må det jo nok blive Kingston HyperX
Avatar billede nse Nybegynder
14. december 2003 - 15:40 #6
Ahh ok..