Avatar billede webdesigner Praktikant
12. december 2003 - 20:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HD'er med egen strøm til Bærbaren

findes der eksterne harddiske som øre firewire/USB 2.0
og som har deres egen strømforsyning ????
Avatar billede jefr Nybegynder
12. december 2003 - 20:35 #1
Jeps, dem med 2,5" diske (Bærbar diske)
Avatar billede webdesigner Praktikant
12. december 2003 - 20:37 #2
og du vil have point for det svar ???
kom med en forhanlder og lidt mer information...
Avatar billede billen Nybegynder
12. december 2003 - 20:40 #3
Avatar billede jefr Nybegynder
12. december 2003 - 20:41 #4
f.eks. http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46433

Men jeg svarede da ellers på dit spg. :-)
Avatar billede billen Nybegynder
12. december 2003 - 21:18 #5
Så vidt jeg havde forstået, så var det en ekstern harddisk MED egen strømforsyning. Så kan jefr's ikke bruges.
Avatar billede jefr Nybegynder
12. december 2003 - 21:31 #6
Ja jeg kan godt se nu at det kan tolkes derhen. Men så vidt jeg kan se så har alle(?) eksterne 3,5" HD en medfølgende seperat strømforsyning da usb porten ikke kan levere nok strøm til at drive værket. Så jeg har tolket det som om der spørges til eksterne HD der ikke behøver seperat strømadapter.
Avatar billede billen Nybegynder
12. december 2003 - 21:32 #7
dont know. Det må webdesigner svare på
Avatar billede webdesigner Praktikant
13. december 2003 - 10:27 #8
det jeg vil have er en ekstern Hd'er som kan køre på et batteri...
jeg faldt dog over Ipod som kan have op til 40GB og som kan bruges som hd'er...
men jeg ville gerne have mer end 40GB gerne omkring de 120-300 GB
og men en batteri tid på omkring de 4-5 timer
Avatar billede jefr Nybegynder
13. december 2003 - 13:04 #9
Hvorfor batteri, når dem med de "bærbare" 2,5" diske i slet ikke kræver særskilt strømforsyning men får strøm fra USB porten ???
Avatar billede webdesigner Praktikant
14. december 2003 - 22:12 #10
Jref.. der er lidt langt fra 850Mb til 120-300 GB!!!
Avatar billede jefr Nybegynder
14. december 2003 - 23:31 #11
Ikke forstået. Hvor får du de 850Mb fra? Mener du at bærbare pc'ere kun fås med 850Mb HD? Indrømmet ved et tjek på edbpriser er de største 2.5" diske 80Gb og ikke 120-300Gb.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
15. december 2003 - 10:15 #12
Der findes vist ingen enheder, som bruger så meget strøm som en HD, som kan køre på den strøm, som et USB kabel kan levere. Firewire er en anden sag, men her er bærbare oftest udstyret med ikke-størmbærende tilslutninger pga. den begrænsede batterilevetid på en sådan maskine.

Hvis du har brug for en HD med batteri i (sådan læser jeg dit spm), så kan en harddiskbaseret MP3 afspiller måske være svaret. Jeg bruger med stor glæde min iPod som flytbar harddisk. Den kører på eget batteri og kan suge strøm fra firewire porten, hvis der findes sådan en.

Creative laver også en harddiskbaseret MP3 afspiller, som vist nok opfører sig nogenlunde på samme måde. Er dog på ingen måde sikker, idet jeg ikke har erfaringer med produktet.
Avatar billede jefr Nybegynder
15. december 2003 - 18:00 #13
mufoxe prøv lige at tjekke det link jeg har postet ovenover inden du postulerer at der ikke findes nogen eksterne HD der kan køre på den strøm som usb-porten kan levere.

Endvidere nævner webdesigner jo selv en Ipod mp3 afspiller med 40Gb HD men har brug for større kapacitet.
Avatar billede thyraandreajen Nybegynder
16. februar 2007 - 13:31 #14
hvordan er funktionsgangen for en ekstern HD.