Avatar billede jronnow Nybegynder
12. december 2003 - 18:46 Der er 5 kommentarer

Linksys BEFW11S4 opsætning

Tidligere har min Linksys BEFW11S4 fungeret efter hensigten, men efter at have skiftet computer er der opstået problemer.

Jeg følger setup wizard og ændrer på forbindelsen når jeg bliver bedt om det, således at modem´et (ADSL) ikke længere er forbundet direkte til PC. Modem´et forbindes i stedet til routeren og routeren til PC. Jeg tjekker at netværksforbindelsen (Internetprotokol TCP/IP . Hent automatisk IP-adresser). Videre i forløbet får følgende fejlbesked: Please check the tutorial to set your computer to DHCP...? Et stykke tid efter får jeg at vide, at netværksforbindelsen er afbrudt.

Jeg anvender Zonealarm - kan det have indflydelse?

Er der nogen, som kan være behjælpelig?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. december 2003 - 19:15 #1
Har du prøvet at slå zonealarm fra et kort øjeblik og så teste? Zonealarm skal ihvertilfald først godkende det nye netværk - Kan du se netværket inde i zonealarm?

Kan du komme ind i routeren med http://192.168.1.1 (eller hvad ip den nu har)??
Avatar billede bleze Nybegynder
14. december 2003 - 00:40 #2
Hvorfor køre zonealarm (skod firewall) når du har en NAT firewall i din router?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
14. december 2003 - 02:01 #3
bleze - Det svar er da endnu mere skod - Det viser da vidst ikke meget om din forståelse for routere...
Avatar billede jronnow Nybegynder
14. december 2003 - 10:28 #4
Bleze - spørgsmålet gik sådan set ikke på hvilken firewall som er bedst eller dårligst. Men tak for din anvisning.
Nikolajdu - Jeg har prøvet at lukke ned for Zonealarm uden det havde nogen betydning. Jeg kan komme i forbindelse med routeren - jeg husker imidlertid ikke password, men er det ikke noget med 2xadmin som default?
Avatar billede bleze Nybegynder
14. december 2003 - 10:45 #5
"admin" er default password