Avatar billede security_him_self Nybegynder
12. december 2003 - 08:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Underligt DNS-problem

I vores afdeling på sjælland har jeg et underligt problem

3 af 5 computere kan ikke tilgå hjemmesider ved hjælp af DNS-navnet, men de kan godt ved hjælp af ip-adressen

* De bruger alle 193.162.153.164 og 193.162.146.9 som DNS-Server som virker fint andre steder fra

* Det er blandet om de har statisk eller dynamisk IP (172.17.1.xxx) og jeg har prøvet at ændre dette

* Der er ellers ingen netproblemer og VPN-forbindelse til vores hovedafdeling fungerer fint.

* Der er ikke installeret noget som skal kunne give problemer

* ipconfig /all giver de samme oplysninger på alle computere (selvfølgelig undtagen ip-adresse)
Avatar billede itryed Nybegynder
12. december 2003 - 11:05 #1
Kunne det være noget der er lukket af i Firewallen i hovedafdelingen??
Avatar billede security_him_self Nybegynder
12. december 2003 - 12:29 #2
nej der er ikke rodet i nogle af firewall'ene
De har dog en direkte linie ud derovre (med firewall der ikke er pillet i/ved)
Avatar billede security_him_self Nybegynder
12. december 2003 - 12:59 #3
Den eneste forskel der er under ipconfig /all er nodetype

Den som kan gå på nettet hedder "ukendt" de andre hedder "hybrid"
Avatar billede security_him_self Nybegynder
12. december 2003 - 15:02 #4
hmmm og æv....
genstart af router løste problemet. Havde det nu været alle brugere som ikke kunne gå på så havde det været indlysende at prøve