Avatar billede hb5v6 Nybegynder
11. december 2003 - 14:13 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Samle en PC

Jeg skal have købt mig en Computer.
Jeg vil købe alle delene seperat (hørt det er billigst og bedst)
Kan i hjælpe mig med at samle en computer til mig?

Den skal være omkring de 3Ghz. den skal kunne spille tunge spil.. grafikken skal være i top og den skal ikke larme, + der skal være massere af plads..
(spiller meget NFSU og andre)

Vil sætte pris på hvis i vil komme med en hel sammensætning af dele, og hvor jeg kan købe dem henne til den laveste pris.

Ved godt det tager lidt tid men i får 200 point for at hjælpe mig.

jeg har tænkt mig at købe det hele til jul.

Ved ikke hvor meget en sådan computer koster men er villig til at give omkring 10.000 kr.

Håber i kan hjælpe mig :) den skal kunne holde i lang tid :)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 14:20 #1
Jeg er ikke enig i, at du altid kan finde pc'er billigst og bedst ved at samle dem seperat. Det passede engang, men med tiden er der dukket firmaer op der speciailserer sig i pc'er til gamere, scenere, codere osv.

Mit forslag er derfor fra en samlet pc, gamer-modellen kaldet "Auoroa" fra Alienware.

AMD Athlon XP Processor 3000+
512MB DDR SDRAM PC-3200
120GB Seagate Serial ATA 8MB Cache
NVIDIA GeForce FX 5700 Ultra 128MB
Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS

Denne sammensætning koster $1,762

Med disse ord så husk, den dårligste investering i verden, er en pc. :-)
Avatar billede c-holst Novice
11. december 2003 - 14:48 #2
og ihvertfald, køb alt samlet et sted. Ellers ædes besparelsen måske op af porto. mange steder tager måske kun 500 for at samle og teste maskinen for dig

alternativt ka ndu købe en basismaskine, som du så selv kan montere evt genbrugsdele i, hvis du har sådan nogen. Det er der penge i for dig. Hvorfor betale for et nyt cdrom drev eller lignende, hvis du har et i forvejen, der ikke skal sælges.

PacrOOn, måske bortset fra at gift sig... :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 15:55 #3
C-holst har ret, ( Både det med at gifte sig og det med hardwaren ;P )

Der er ingen grund til at betale for floppy drev, cd-drev, skærm osv hvis du allerede har dem, det er selvfølgelig klart.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 15:55 #4
... dog for man et ret fedt kabinet med, til den model jeg foreslog. :P
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
11. december 2003 - 19:41 #5
Jeg skal også have mig et fedt kabinet.. kan i ikke prøve at finde nogle billeder og hvor i synte er bedst/billigst at købe delene?

Jeg har i forvejen: Skærm, tastatur, mus, harddisk, Brænder og diskettedrev mm. som er forhodlsvis nyt (beholder jeg)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
11. december 2003 - 19:42 #6
er http://www.shg.dk/ godt?

Pacr00n > jeg skal have en liste over alle de ting man skal købe.. dvs. bundkort osv. også..? nogle af de gode.. :)
Avatar billede masis Nybegynder
11. december 2003 - 20:33 #7
pacr00n > AMD 3000+ er sgu da ikke en 3 GHz CPU den er en 2167 MHz riskoger!
Det svarer en gang til en Pentium 4 3 GHz CPU!
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 20:52 #8
For det første har du bare totalt ikke ret.
For det andet har jeg aldrig påstået det.
Avatar billede masis Nybegynder
11. december 2003 - 21:13 #9
For det første syntes du virkelig at en skod AMD 3000+ er 3GHz!
For det andet du skriver 3000+ men du skriver ikke faktiske hastighed.
Folk kan blive forvirret.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 22:58 #10
Hvor siger jeg, at en AMD 3000+ er 3ghz? Jeg tror du skal læse min post lidt bedre.

Jeg skriver AMD 3000+, fordi det er navnet.

Jeg agter ikke at genoptage den evige diskussion om clockfrekvenser og navngivning, navnligt fordi du tydeligvis ikke har forsået den dybere mening med det.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2003 - 22:59 #11
Hov, det skulle ikke have været et svar...
Avatar billede clomsy Nybegynder
12. december 2003 - 18:07 #12
Jeg synes klart, at du skal købe en Pentium 4 NOrthwood, når du er igang! - Der er meget mere kraft bag og mere stabil! - Desuden hvis du kommer i den forfærdelige situation, at din computer ik kan følge med mere. Så kan du sagtens overcloake f.eks. en P4 2.4GHz til 3.0 GHz uden CPUen bliver ustabil. Og når du er igang, så køb enten Kingston, Samsung eller ApAcer ram. Prøv www.midtdata.dk - der kan du sammensætte din egen PC til en ganske god pris!
Avatar billede masis Nybegynder
13. december 2003 - 03:21 #13
Helt enig med clomsy!
Pentium 4 unyder bedre ram end AMD!
Avatar billede c-holst Novice
24. marts 2004 - 21:40 #14
lukker du ikke en dags tid. hvad fandt du frem til
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
29. oktober 2005 - 22:10 #15
købe en del men deler points op.. syntes ikke rigtig det var gode svar.. men i får da lidt for hjælpen