Avatar billede b114080 Nybegynder
16. januar 2001 - 10:21 Der er 5 kommentarer

2 pc - modem - connect til spilserver

Hej

Jeg har forklaret en ven, hvordan han via et proxyprogram kunne få kontakt til Internettet på begge maskiner. Han bruger AnalogX Proxy og det virker fint. Dog har han nogle spgm, som jeg ikke kan svare på:

1. PC2 (uden modem) kan ikke connecte til
  spilservere. Den skriver bare : bad
  server adress. Burde den ikke kunne det?

2. Han kan ikke regne med, at kunne connecte
  begge maskiner til samme spilserver
  samtidigt pga. IP adressen vel ?

3. PC2 kan heller ikke bruge ftp-sider, burde
  den ikke kunne det ?

Mvh
Kristian
Avatar billede disky Nybegynder
16. januar 2001 - 10:24 #1
1.jo hvis din proxy tillader access til alle porte

2. jo hvorfor ikke

3. se pkt. 1

Brug internet connection sharing som er indbygget i win98se,win me, win2k eller hent Sygate programmet
Avatar billede tarantula Nybegynder
16. januar 2001 - 10:28 #2
dit problem er jo nok at begge maskiner har samme ugående IP.. AnalogX skal opsættes på denne måde at IPen bliver den computeren har.. det er noget med at man skal acceptere den enkelte IP..
Et lille fif er at proxy ikke er den store fordel hvis du kun deler til 2 computere brug hellere sygate... det er langt nemmere at sætte op
Rene
Avatar billede b114080 Nybegynder
16. januar 2001 - 11:11 #3
Ja jeg mener også problemet er, at begge maskiner får sammen udgående ip-adresse. Derfor tror jeg, at der vil blive problemer med spg. 2, men jeg ved det ikke ?

Jeg mener, at programmet giver fuld adgang. Det eneste man kan vælge er vist bare om HTTP, FTp osv skal slå til eller fra. Det hele er slået til !
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
16. januar 2001 - 14:28 #4
ja men hvis den redirecter fx. port 21 til den ene af af dem gennem den proxy så den anden heller ikk gå på ftp\'er.......

-MystiQ-
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
16. januar 2001 - 22:20 #5
hmm...lytter lidt med da jeg har samme problem med min anden puter heller ik vil connecte til CS Servere! (har ik prøvet med andre spil)