Avatar billede melvis Nybegynder
11. december 2003 - 00:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overspil DV til DVD - hvor og priser?

Jeg har en del DV bånd som jeg har redigeret på computer, og kørt tilbage på DV.

Men jeg vil meget gerne ahve dem lagt på DVD, og vil ikke til at købe en DVD brænder endnu.

Men hvor kan jeg sende mine bånd hen til overspilning ?
Og hvad er priserne ?

Gerne adresser til online forhandlere.

Gode og dårlige erfaringer søges...
Avatar billede tumben Novice
11. december 2003 - 01:01 #1
mange fotohandlere har den tjeneste du efterlyser..men det er sikkert halvdyrt
Avatar billede miss-g Seniormester
11. december 2003 - 01:02 #2
Fandt lidt her:
http://www.meistrup.com/dk/priser/dvd_kopi.htm

Men hvis der er plads, kan man jo gemme på almindelige cd-r - det mener jeg de fleste DVD afspillere kan klare (hvis du altså har en CD brænder).
Avatar billede miss-g Seniormester
11. december 2003 - 01:03 #3
Avatar billede miss-g Seniormester
11. december 2003 - 01:05 #4
Her er én som brænder på alm. cd´er - lidt hjælp, hvis du selv vil...
http://home19.inet.tele.dk/perth0/videoredigering.htm
Avatar billede jensendk Nybegynder
11. december 2003 - 08:34 #6
Skal der laves menuer etc? Eller skal filmen bare ned råt med en afspilleknap og nix mere?

Hvis det sidste er tilfældet, og jeg rent faktisk kan læse dine DV bånd, så kan jeg ovetales til at gøre det til en ret billig penge.. Brændes på DVD+r/-R  efter eget valg.. Verbatim skiver. Encoded med ordentlig mpeg encoder (Mainconcepts) og brændt ud. 1 - 2 timer pr skive.  Lyder det fornuftigt?

Forudsætning, at jeg kan læse dit DV bånd med mit Sony DCR-PC6 kamera, men burde ikke være et problem..

Pris? Media plus tid.. 200.- skal du have en kvittering på det? Onetime offer og kun fordi det er Jul
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
11. december 2003 - 15:51 #7
Hvis det ikke skal være fint og fancy kan jeg anbefale Cyberlink's PowerDirector Pro 3.0 eller v2.55. Koster ikke en helt bundegård og kan det hele, alt fra capture -> redigering -> opbygning af DVD -> brændning
Programmet er utrolig let og gå til. Du kan evt downloade en demo herfra, der kan det hele undtagen brænding http://www.gocyberlink.com/english/cyberstore/product_order.jsp?ProdVerId=65
PS bruger selv v 2.55 har dog truet med at købe Adobe Premiere men det koster jo spidsen af en jetjager
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
11. december 2003 - 15:51 #8
Ups, læste vist ikke helt dit spørgsmål sorry
Avatar billede henninga Novice
11. december 2003 - 19:54 #9
En DVD-brænder kan nu købes for 989,- kroner og kan brænde + og -
Jeg tror ikke du får nogen til at overspille dine DV-film for en mindre pris og så har du den jo osse til senere.
Men ellers skal du modtage jensendk's flotte tilbud med kyshånd - det er virkelig en julegave :o)
Avatar billede melvis Nybegynder
17. december 2003 - 21:56 #10
tak for hjælpen