Avatar billede melvis Nybegynder
10. december 2003 - 23:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

webdesign - salgsmateriale/brochure

HJÆLP ?

Vi er 2 "drenge" som er ved at starte et lille lokalt webdesign firma op.

MEN vi skal have lavet noget salgsmateriale som skal sendes ud med posten.

Vi forestille os noget med "visitkort løsning" og en "webside løsning" eller lignende.

Vi kan naturligvis godt selv gå i gang, men hvis der nu er nogen af jer eksperter som lige kender en adresse hvor vi kan hente lidt inspiration, tjaaa så ville det da bar' wær' dæjligt :-)

Evt. med forslag til skabeloner.
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 23:50 #1
Det er jo mange der laver det samme som jer - derfor bør I skille jer lidt ud !!

Derfor tag forbi www.larsholmgaard.dk og se hvad han har lavet. Fedt anderledes og prof. design til fornuftige priser !

Han har lavet meget forskelligt - bl.a. til mig : www.espersen.org
kodearbejdet til siden kan I måske selv klare ?
Avatar billede melvis Nybegynder
11. december 2003 - 00:01 #2
Tak for budet, men det var mere færdige salgsbreve eller lignende vi søger.

Lidt alla' :

Derfor skal vi designe din hjemmeside :
bla bla

Muligheder :
Bla bla

Eksempler :
Bla bla
Avatar billede espersen Novice
11. december 2003 - 00:13 #3
hhmm...  Dvs. at du vil have os til at skrive jeres forretningsplan ?? som jo bl.a. indeholder jeres eksistensberettigelse som firma...

Tror jeg ikke på at I får nogen til.  Det er samtidig en god øvelse for jer, da dette vil bringe jer omkring HVAD og HVORFOR I vil tilbyde det som i har i tankerne ..

har I evt. et link til jeres firma ??
Avatar billede melvis Nybegynder
11. december 2003 - 00:28 #4
Nej i skal ikke skrive vores forretningsplan.

Vi håbede bare på at der var nogen der havde eksempler på hvordan andre udformer et sådant salgsbrev / brochure.
Som vi kunne hente lidt inspiration fra.....

Mht hjemmeside, er den lige på trapperne, men desværre ikke helt færdig endnu.
Vi er gode til at programmere og opsætte hjemmesider, men det med at forfatte et salgsbrev som skaber kunder til os, det er her vi halter lidt.

Men det er jo heller ikke det vi vil "prale" af at være gode til. Og da vi ikke har råd til at betale et reklamebureau for en sådan reklame :-( søger vi blot inspiration til hvordan vi kan udforme det selv.
Avatar billede melvis Nybegynder
11. december 2003 - 00:34 #5
PS læg venligst først svar, når du har et svar på spørgsmålet.
Avatar billede espersen Novice
11. december 2003 - 00:37 #6
Jeg har arbejdet med salg i 12 år (heraf 6 til virksomheder) min erfaring siger at salgsbreve skal være

1. KORTE
2. Overskuelige
3. Komme til sagen i fart
4. Fortælle hvad Kunden får ud af det
5. Ikke teknisk !

Arbejd lidt med dette EFU-princip:
E : Egenskab
F : Fordele ved jeres løsning
U : Udbytte af jeres løsning

Det er udbyttet er sælger !!
Avatar billede michael-k Nybegynder
11. december 2003 - 00:44 #7
Kommer vel også and på hvad firma det er.

Er det til en netcafe feks kan salgsmatrialet nok se lidt anderledes ud end til Bents Vinduespusning. Altså feks lidt mere teknisk til cafen.

Men ellers er der sikkert en eller anden smart mand der har lavet en formel til sådan noget også :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. december 2003 - 11:11 #8
noget er jeg selv inden for samme branche som jer, og synes bare i skal vide at selvom i sender 50 salgsbreve ud er det ikke sikkert i for mere end 2-3 kunder.

Hvis jeg var jer ville jeg satse meget på lokal området, få med at i er lokale.
Avatar billede espersen Novice
11. december 2003 - 11:14 #9
TripleX : det er faktisk en ret høj hitrate du har ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. december 2003 - 11:16 #10
hehe :) ville jo ik tage modet helt fra dem
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. december 2003 - 14:46 #11
Jeg fandt rent tilfældigt denne tråd i min besøgsstatistik for mit eget site og der er lige et par ting jeg vil kommentere.

Mange tak for din reference Torben (espersen), men det skal retfærdigvis lige siges at jeg kun er kommet med lidt forslag til designændringer, som gjorde sitet espersen.org mere færdigt og gennemarbejdet i det visuelle udtryk. Det inkluderer topbanneret, lidt farvejusteringer og forholdsvis små layoutændringer. Jeg har intet haft med selve opbygningen eller kodningen af sitet, det har espersen selv klaret.

Bare lige så det er på plads... :-)
Avatar billede melvis Nybegynder
17. december 2003 - 21:55 #12
hmm jeg synes ikke jeg fik helt hvad jeg søgte.

Så vi må desværre selv igang :-(
tak alligevel