Avatar billede jelboen Nybegynder
10. december 2003 - 23:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knap til at loade et movie clip??

Hey Flash hoveder :D

Kan godt være at det spørgsmål er stillet flere gange... meeen jeg syntes ikke lige jeg kunne finde noget.

Mit problem er at jeg ikke rigtig kan få en knap til at starte et movie clip... Jeg har en sound knap som skal kunne starte en lyd bevægelses ting (lidt ligesom winamp). har lavet movie clip og kaldt det for:

soundbar

Jeg er pænt meget nybegynder til flash. - hvad action script angår. så lidt "pap snak" ville ikke gøre noget :D

et preview kan ses på
http://www.jabo-web.com/medieprojekt/interface.html

så er det lidt lettere at finde ud af...
Avatar billede mat Nybegynder
10. december 2003 - 23:46 #1
Du skal give dit movieclip et instancenavn i proporties-boksen f.eks soundbar (hvis du ikke allerede har gjort det).

På din knap skriver du så:

on (release) {
_root.soundbar.play();
}

..forudsat dit movieclip ligger ude på hovedscenen, hvis det ikke gør må du lige sige til :)

mvh mat
Avatar billede jelboen Nybegynder
10. december 2003 - 23:57 #2
Hmmm jeg bruger flash 5... Virker _root kommandoerne i flash 5?
Avatar billede mat Nybegynder
11. december 2003 - 00:00 #3
yup
Avatar billede jelboen Nybegynder
11. december 2003 - 00:01 #4
Hmmm det gør sq lidt underligt... det ser ud som om at movie clippet kommer frem.... men det forsvinder hurtigt igen...
Avatar billede jelboen Nybegynder
11. december 2003 - 00:11 #5
Hmm oki så prøver jeg lige på en anden måde.... altså hvilke indstillinger skal jeg have på mit movie clip... jeg vil gerne have sådan at det starter og slukker når jeg klikker på knappen.
Avatar billede jelboen Nybegynder
11. december 2003 - 00:28 #6
Så giver jeg mig sq bare selv point hvis det er :S
Avatar billede telemuzen Nybegynder
11. december 2003 - 07:41 #7
jelboen >> bliv du bare ved på den måde, så skal du nok få dig en lyn karriere herinde på eksperten. ; -D

MM