Avatar billede denny Nybegynder
10. december 2003 - 20:55 Der er 5 kommentarer

kan man flytter data fra MS Access til MySql

Hej eksperten;

Jeg har en access databasen hvor min gammel data ligger. Men jeg vil grene skifter database fra Access til MySql. Er der muligt flytter data fra Access til Mysql.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2003 - 21:02 #1
Ja.

Mange forskellige måder.

Hvis du har direkte adgang til både din Access database og MySQL serveren
(f.eks. kører på din egen maskine), så kan du bare installere MyODBC, linke
til MySQL fra Access og copy paste data.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 21:06 #2
Ellers kan man i Access lave en csv-fil, som kan importeres i MySQL (eller nok en hvilkensomhelst database.)
Avatar billede sth Novice
10. december 2003 - 23:06 #3
og skal det være nemt kan du hente denne:

http://www.zebradb.de/mdbtomysql.htm
den har jeg selv brugt med et godt resultat

En anden mulighed er denne:

http://www.mysql.com/portal/software/item-98.html

Der står:
Access-to-MySQL is a program to move MS Access databases to MySQL server.
Depending on your privileges on the target MySQL server, you can either
export MS Access data into new database, or overwrite the contents of an existing MySQL database.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2003 - 16:34 #4
Tid at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede websafe Nybegynder
13. januar 2004 - 01:06 #5
Jeg har været igennem møllen med at få flyttet data fra Access til MySQL - også med forskellige programmer uden held. Den løsning, jeg er kommet længst med, er at tage tyren ved hornene og gøre følgende:
1) Oprette tabeller i MySQL med (ikke nødvendigvist) samme navne
2) Lave et php-script til at:
  a) hente data fra Access
  b) sætte dem ind i MySQL

Hint: Da min database ikke er specielt lille, valgte jeg at installere PHP + MySQL + Apache på min egen maskine for at undgå PHP's standard-script-timeout på 30 sekunder.