Avatar billede bjorn82dk Nybegynder
10. december 2003 - 13:08 Der er 34 kommentarer

Hvor bør jeg købe plads til min HP når den indeholder pornografi?

Hejsa. Ja i bund og grund er jeg ved at lave en ny hjemmeside... igen... uanset hvad kommer der til at være voksen matriale på siden, der kommer til at være download af film og billeder. Jeg har ingen problemer med at finde steder som tillader pornografisk matriale og som også umiddelbart skriver at de har fri trafik. Hvis man så nærlæser deres forreningsbetingelser står der gerne noget om at det ikke er tilladt at have store fil arkiver til download eller på anden måde belaste deres linier m.v.

Det jeg nu leder efter er et sted hvor der i virkeligheden er fri trafik, asp og php. Det er vigtigt at stedet er til at betale sig fra da jeg er en privat person og dette er en side baseret på små sponsorater.

Mange hilsner, og håber at nogle har svaret på mit spørgsmål

Bjørn
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 13:14 #1
Hej Bjørn.

Personligt tager jeg afstand fra pornografiske sider på internettet. Men ikke desto mindre, vil jeg i dit tilfælde råde dig til at opsætte egen webserver. En sådan sluger for mellem 80 - 120 kr. om måneden, og du har praktisk talt al den plads du kunne ønske dig.

Dette har vist sig at være løsning for et af vores projekter. Vi har en 1700 Mhz med 60 GB Harddisk og 256 MB Ram kørende på en normal ADSL [256/128]-linie. (Som dog bliver fordoblet inden længe). Men tidligere kørte jeg med en sølle 233 Mhz med 64 MB Ram og 30 GB HDD. Den kørte stort set lige så godt. Så du kan altså få egen server op at køre i kælderen for relativt små penge.
Avatar billede bjorn82dk Nybegynder
10. december 2003 - 13:18 #2
Hmm tjaa - må indrømme at mine tanker har været i den retning. Problemet er blot at jeg ikke aner en snus om at sætte en server op, men det kan jeg naturligvis lærer.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. december 2003 - 13:19 #3
Der er ikke nogen udbyder der i realiteten har "fri trafik", da der altid er et max antal GB om måneden, hvorefter der skal betales for øvrig trafik.

Hvis du som webcreator foreslår, vælger at benytte en normal ADSL linie, bør du først nærlæse betingelserne for din ADSL linie, da flere udbydere enten forbyder kommerciel brug, eller har indføjet max trafik med småt i betingelserne.
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 13:23 #4
Bjørn > Det kan du altid få folk til. Jeg har en bekendt, der gør det for relativt små penge. Jeg kan også selv være behjælpelig.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. december 2003 - 13:25 #5
Hvis du vælger at få sat en server op selv, vil jeg anbefale at den baseres på Linux eller BSD, da en Windows licens til en webserver efter sigende skulle være rimelig pebret.
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 13:29 #6
Ja, jeg holder også på Linux. Selv benytter jeg E-Smith (SME-Server). Den er baseret på RedHat, og er en slags "Server"-edition
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. december 2003 - 13:38 #7
Jeg ville nu anbefale Debian til serverbrug, men det er jo smag og behag :-)
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 14:03 #8
Hvor bor du i landet ? Og ville du være interesseret i at få sat en server op hjemme hos dig selv ? Jeg har som sagt ikke selv så god tid. Men jeg har en ven, der med rimelig sandsynlighed vil gøre det for dig - og for en billig penge (sikkert 1000 kr. eller derunder)
Avatar billede locturian Nybegynder
10. december 2003 - 15:01 #9
Nu vil jeg lige komme med et godt råd, fordi jeg har arbejdet rimelig meget med sådanne ting, og har selv 2 servere stående i københavn på en 100mbit forbindelse. At lave en erotisk side på en adsl forbindelse, er nok det mest dumme jeg længe har været ude for. Specielt på en 256/128 ? - Det giver 15kb/sec at folk kan hente med, hvis der sidder EN bruger på siden. Jeg ville browse væk med det samme!

Der er flere løsninger for dette - Du kan enten finde dig et 'erotisk' webhotel. Alle danske udbyder der tilbyder webhoteller til private skriver som regel i deres betingelser at de ikke tillader erotisk indhold, og igen er der den om fri trafik 'inden for rimelighedens grænser'. Så som sagt, find dig et erotisk webhotel hos en udbyder - Jeg kendte den tideligere ejer af www.bluewebhouse.dk der blandt andet tilbyder dette. Prøv hos dem.

En anden notits. Hvis du ikke har de store penge, kan du nok heller ikke starte en side med en masse billeder og film. Hvis ikke du har licens til dem alle, vil du blive headhuntet og sagsøgt inden for 24 timer efter du har lanceret din side. Så lad VÆRE med det! - Start hellere i det små med links sider til andre pornosider, og med sponsor bannere - Så kan du udvikle derfra. Der findes masser af fora og guides til hvordan du kommer igang...

Var bare lige mit råd til dig :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 15:05 #10
Jeg har da ikke rådet ham til at bruge en så lille forbindelse. Men det er da rigeligt til at starte med - så han ikke kaster sig ud i en 2 MBit med det samme. Hvorfor tror du vi opgradere nu? Vores side har 2000 besøgende om måneden.
Avatar billede locturian Nybegynder
10. december 2003 - 15:11 #11
2mbit er HELLER ikke nok. Og 2000 besøgende om måneden? Har du nogensinde lavet en erotisk side? Hvis sådan en side skal kunne give overskud skal man have langt over 100.000 besøgende om måneden....
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 15:14 #12
Ja, jeg er udemærket klar over, at der sidder en masse liderlige mennesker bag computerne i de forskellige hjem. Men 100.000 besøgende. Overdrivelse.. Hvis man laver et ordentligt website, så kan man tjene penge på langt mindre (dog ikke på bannere). Banner-reklamer indbringer så godt som ingen penge. Du skal udbyde noget a la betalings-service, hvor du betaler for billeder osv.
Avatar billede locturian Nybegynder
10. december 2003 - 15:17 #13
Mester, forstå noget please. Manden siger at han ikke har så mange penge. Du kan ikke starte en betalingsside for under 25.000 kr. Hvis man har en betalingsside, skal du stadig have en stor linie, for så er det netop at folk suger som gale (de vil jo have noget for pengene). En eroktisk side på en ADSL linie = DUMT!
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 15:21 #14
locturian > Lad venligst være med at snakke ned til mig. Jeg er ikke dum..

Jo, man kan sagtens starte en betalingsside for mindre. Man må bare klare betalingerne på alternative måder (hvilket er muligt). Fx. vha. en gratis shop. Så kunne man sælge en form for "taletid". Der findes altid alternativer.

Linien skal naturligvis være af en vis størrelse. Men man må som udgangspunkt gå ud fra, at gæsterne ikke kommer strømmende i hundredvis fra første dag. Og hvis de alligevel kommer strømmende, og ellers betaler, så er der jo intet problem i at opgradere fra den ene uge til den anden.

Jeg tror du gør det mere problematisk end det er..
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 15:22 #15
I øvrigt lyder det som om, at du har en masse erfaring med pornografiske websites. Så du kan jo passende råde ham i opsætning, design osv. Jeg vil som sagt ikke have noget med den slags skidt at gøre.
Avatar billede punnishment Nybegynder
10. december 2003 - 15:26 #16
wrbcreator> Manden siger at han har brug for trafik, så folk kan hente videoclip ned osv.. Tror du en 256/128 KB er nok til dette? Forestil dig 5 personer der er koblet på på samme tid!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
10. december 2003 - 15:27 #17
Jeg ved ikke præcist hvilken slags indhold du vil have på din side, men hvis du laver en betalingsløsning med MasterCard/VISA, må du ikke tage betaling for visning af erotiske/pornografiske billeder.
Det er generelt svært at få den slags sider til at give overskud, men ikke så svært at generere 100GB i trafik om måneden hvis du har billeder/film på din sites (og HUSK licens til dem som tidligere nævnt).
Avatar billede locturian Nybegynder
10. december 2003 - 15:28 #18
1. Det er ikke skidt? Det er en branche som alle andre. Måske du skulle blive medlem her: http://www.pornofrit.dk/ ? :)

2. Hvis du skal have billeder du kan tilbyde kunder, skal du have penge op ad lommen. Hvis man skal starte i det små må man satse på mængden af besøgende for at kunne udvide. Jo flere besøgende, jo flere muligeder for at de klikker på et banner til en sponsor = lidt penge i lommen.

3. Hvor om alting er, så tag mit ord for det. Man kan IKKE skabe en nogenlunde stabil erotisk side på en adsl linie - Det kan bare ikke lade sig gøre !
Avatar billede punnishment Nybegynder
10. december 2003 - 15:31 #19
godt råd fra mig; Lav ikke din egen server i dit eget hjem.

Her er nogle grunde:
1. Hvis din server går kold og du ikke er i hjemme, hvad gør du så? (siden virker i hvertifald ikke); Har du tid til at være i nærheden af computeren 24/7?
2. Hvis der lige pludselig sker noget mystisk med din computer, hvad gør du så? Nu ved jeg ikke om du er kvalificeret inden for hardware/software stuffet på computeren, men du har nok ikke lige en teknikker i nærheden der kan lave det for dig på et par timer.
3. Det bliver rimelig dyrt at få fat i en ordentlig forbindelse (som også er lovlig)

Tjae jeg kan ikke lige komme på flere, men ovenstående burde allerede skræmme dig?
Avatar billede webcreator Nybegynder
10. december 2003 - 15:33 #20
1 ) Tja, hvis man har noget ordentlig hardware/software (software = Linux/OpenSource), så sker den slags ikke. Min har ikke været nede i de 4 mdr. den har kørt.

2 ) Mystisk ? Hvad skulle det være? En genstart kan i værste fald løse problemet.

3 ) Hvordan får man en ulovlig forbindelse ? Vil du klippe hul i ledningen til DK's backbone, og connecte dertil ?
Avatar billede nse Nybegynder
10. december 2003 - 15:48 #21
Hmm... Microsoft er altså ligeså stabilt som Linux, den eneste forskel er, at MS opdaterer en del mere, og det kræver desværre genstart. En MS windows server 2003 Webedition licens er den billigste serverlicens at anskaffe.
Avatar billede bjorn82dk Nybegynder
11. december 2003 - 01:18 #22
Åhh ja - altså jeres snik snak frem og tilbage og en der siger noget til en anden det gider jeg ikke blande mig i... generelt tror jeg at livet er for kort til den slags kære venner.

Men okay jeg prøver at uddybe lidt her. Jeg er en af de mennesker der indtil nu har benyttet mig af det der hedder Yahoo Groups - tilgengæld er Yahoo igang med at lurer en måde hvor de kan tjene penge på deres adult grupper, og ærligt så er jeg i forvejen træt af Yahoo så derfor vil jeg gerne ud og have mit eget.

Nå men det jeg har er at jeg har ca. 150MB blandet billeder og film som velopmærket tilhøre mig - jeg har den fulde © på det hele så det behøver jeg langt fra at være bange for.

I øjeblikket har jeg ca. 3000 medlemmer men må tilstå at jeg har ingen ide om hvor mange der er aktive medlemmer, desværre.

Og nu kommer vi nok til et punkt hvor mange tror jeg er tosset. Jeg har faktisk ingen idé om at ville tjene penge på siden. Jeg vil godt have den til at løbe rundt dels ved hjælp af donationer og ved hjælp af små salg af forskellige "købsgenstande" lad os bare kalde dét det.

Jeg kan godt høre at det ikke holder at lave en server hos mig selv, dels fordi at jeg intet aner om hardware og at lave en server ville også være helt nyt for mig, alt i alt er der nok for mange ting der taler imod.

Det bedste bud indtil viddere må derfor være http://www.bluewebhouse.dk dog har jeg ingen idé om hvor meget trafik jeg skal kalkulerer med... det er lidt surt egentlig.

Nå men andre bud på firmaer der kan hoste denne lille sag?

Mange hilsner

Bjørn
Avatar billede punnishment Nybegynder
11. december 2003 - 17:56 #23
webcreater>
1. Ordentlig software = mange penge. Manden har ikke mange penge, remember?
2. Hmm, det er vel det eneste der kan ske af mystiske ting med en computer: At den går kold, også kan den genstartes? Øhh få lidt mere erfaring før du svare sådan nogle indlægs! OG når der hverken er nævnt Software eller Hardware - SÅ LAD VÆRE MED AT ANTAGE DET ER SOFTWARE!!!!
3. En ulovlig forbindelse er beskrevet længere oppe af en anden bruger, remember? JEg kan give dig et hint; ADSL!

Læs så de indlægs, og lad være med at være dum!
Avatar billede nythjem Nybegynder
12. december 2003 - 02:23 #24
Hej Bjørn!

Jeg er af uransagelige metoder stødt på denne adresse, da jeg skulle lave et site til en kunde. Efter nøje gennemlæsning er jeg meget overbevist om, at den vil være fantastisk for dig ;-)

http://www.all4u.com

Mvh

Michael
Avatar billede webcreator Nybegynder
12. december 2003 - 08:27 #25
punnishment >
1 ) Ordentlig software koster ikke nødvendigvis penge. Bare fordi du kun kan finde ud af at bruge ting fra M$, behøves vi andre ikke at bruge det crap..
2 ) Som sagt - har du ordentlig udstyr, og er det sat ordentligt op, sker den slags ikke. Det er _dig_ dig mangler erfaring. Jeg har arbejdet med det her i over 11 år.
3 ) Man kan ikke få en "ulovlig" forbindelse. Du kan sætte server op på forbindelser, hvor det ikke er tilladt. Men det er typisk webspeed osv.

"... og lad være med at være dum!" - Ehm, skal venligst lade være med at kommenterer dine simple, og uintelligente indlæg.
Avatar billede locturian Nybegynder
12. december 2003 - 11:39 #26
Webceator, hvis du har arbejdet med det i 11 år, burde du også vide bedre, end at komme med så anti kapitaliske indlæg. Nogen er il linux, andre til microsoft - Sådan er det! Der er fordele og ulemper ved begge.

Summa summarum er, at man ikke bør starte nogen som helst hjemmeside, hvor målet er mere end 10 besøgende ad gangen, på en hjemme adsl forbindelse. Hvis ikke man har penge til hard/software kan man leje sig til en løsning ude i byen hvor man får en konto, som man så betaler for.

Så er der vist ikke mere at sige til den sag :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
12. december 2003 - 11:46 #27
Vi kan blive enige om, at 2 Mbit ADSL er en anelse for lidt, hvis de skal steames billeder/video. men ved de resterende punkter holder jeg på min egen overbevisning. Egne serveren kan være lige så stabile som alle andre løsninger. Det har jeg da erfaret. Jeg har ingen problemer haft.
Avatar billede locturian Nybegynder
12. december 2003 - 11:49 #28
Som privat Hr.Hansen, her er mit liv hjemmeside er en side på egen maskine og egen linie fint, men ikke hvis man sigter efter et "ordentligt" besøgstal
Avatar billede nse Nybegynder
12. december 2003 - 22:05 #29
Hvorfor kører det på en ADSL-forbindelse, når man kan leje sig ind på en 100mbit linje i sikre serverrum for 300-500, hvor strømmen er betalt (ca.50kr/md). Det er et lidt ynkeligt sted at sparer, hvis det bare er nogenlunde seriøst.
Avatar billede punnishment Nybegynder
13. december 2003 - 02:35 #30
webcreator>
1) True, ordentlig MS = mange penge, tværtimod ordentlig Linux, Lindows eller hvad fanden de nu hedder = gratis.
2) Dvs. hvis man har sat en server op ordentligt både software- og hardwaremæssigt vil der ALDRIG ske noget med den. Øhh? Hørt om virus, hacking, år 2000 problemet, osv. osv.? Måske er du ikke blevet udsat for det (fx. pga. dine informationer ikke har været særlig værdifulde), men det har mange andre!

3) hvis du tænkte dig lidt mere om ville du hurtigt finde ud af det nemlig var det jeg mente...! Hvorfor spille dum? - keder du dig?
Og nu svarer du jo sikker, "hvor skulle jeg vide fra du mente det". Hvad kunne jeg ellers mene, kom med et intilligent bud.!
Avatar billede webcreator Nybegynder
13. december 2003 - 02:41 #31
Det er da utroligt med dig, Punnish. Du skal bare blive ved..

Selvfølgelig skal software holdes opdateret. Og så sker der heller ikke noget. Og nej, jeg har aldrig problemer med hackere/virus - netop fordi jeg kan finde ud af at beskytte mig.

Jeg spiller ikke dum. Og jeg er heller ikke dum. Skulle vi lade være med at spamme guttens post mere nu ? Synes jeg..

I øvrigt at jeg svært ved at forstå, hvad du skriver nu og da. Mon du skulle overveje en stavekontrol ?
Avatar billede webcreator Nybegynder
13. december 2003 - 02:42 #32
I øvrigt at jeg svært = I øvrigt har jeg svært
Avatar billede punnishment Nybegynder
13. december 2003 - 13:38 #33
Og det var dig der snakkede om at stoppe med at spamme guttens spørgsmål? Fedt du modsiger dig selv!
Avatar billede h_freeman Nybegynder
26. december 2003 - 00:19 #34
bjorn82dk>
Hvis du stadig læser med...
Jeg har bekendte ved Balusta(.dk) Hvor jeg har flere download tunge sites liggende, lign. dit eksempel.
Du kan kontakte dem på salg@balusta.dk. Har du lidt mere info om dit brugsbehov, kan jeg evt. være behjælpelig med nogle erfaringer.