Avatar billede invisus Nybegynder
10. december 2003 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dansk Stil: Normalitet og afvigelse

Normalitet og afvigelse? Hvad er det? Nogle forsalg til hvad man kan skrive, fordi jeg er helt lost.
Avatar billede htmlkongen Novice
10. december 2003 - 10:55 #1
Forskningsprogrammet koncentrerer sig særligt om de differentierings-, integrations- og marginaliseringsprocesser, der udspiller sig omkring moderne menneskers -

hverdagsliv, dvs. menneskers sociale liv sådan som det udfoldes, integreres og differentieres for forskellige grupper af mennesker i samspil med uddannelse, arbejdsliv og ydre betingelser, som sættes af den offentlige og den private sektor, det internationale samfund osv. Det handler her bl.a. om kortlægning af normer og værdier, vilkår og adfærdsformer omkring velfærd, levevilkår og livsformer, familie og generation, livsverden og system, normalitet og afvigelse, sundhed og sygdom, frivillige initiativer og organisationer, sociale problemer og konflikter og deres løsning.

http://www.socsci.auc.dk/institut1/phd-program.htm
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. december 2003 - 10:57 #2
Normalitet og afvigelse......I hvilken sammenhæng?
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. december 2003 - 11:39 #3
Normalitet og afvigelse... tja:

homoseksualitet (du kan jo skrive en hed, lesbisk novelle :-) )
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. december 2003 - 12:03 #4
Tak for tilbuddet, men det skal du nok have en pige til:)
Jeg vil prøve med nogen stikord.
Det er normalt at være HM, og det er normalt at de danner par, altså at de lever et normalt/almindeligt liv.
Afvigelse er sværere, for det behøver nødvendigvis ikke at have noget at gøre med deres seksuelle retning. Der er jeg lost i øjeblikket:(
Avatar billede fcs Novice
10. december 2003 - 16:27 #5
Jeg har et bud - du kunne jo f.eks. skrive lidt om følgende dilemma:

Vi er enige om at alle mennesker er forskellige. Hvis alle er det, så er det normalt - og hvis alle er normale, så er det altså normalt at afvige, men er afvigelsen så normal?

Hvis man gerne vil være forskellig fra normalen, hvordan bliver man så det, hvis det er normalt at være forskellig?

Bare lidt sjov at gruble over ;-)

Hygge

FCS