Avatar billede sur69 Nybegynder
09. december 2003 - 19:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til vurdering af nyt site

Hvis der er et par af jer der har lyst til at browser-teste og vurdere dette site, på en konstruktiv måde, vil jeg blive glad ;-) http://www.niaz.dk
Avatar billede Slater Ekspert
09. december 2003 - 19:09 #1
Hvis jeg skal være ærlig, så er det et pænt kedeligt design.
Men dog ganske overskueligt og pænt.

Mht. de sider de har billeder på, hvad med at lave det så der er f.eks. 3 per linje, i stedet for at de alle er under hinanden - det gør det uoverskueligt, og giver nogle unødigt lange sider.
Avatar billede dna Nybegynder
09. december 2003 - 19:14 #2
hej sur69

Siden vises fint i min Internet Explorer 6.0, hvis det er sådan en browsertest du ønsker.

Ang. design og opbygning, så er det ikke lige min smag. En lidt grå og kedelig side, hvis du spørger mig. Syntes der mangler noget liv i siden.

Kan kun tilslutte mig viperine´s holdning med at lave flere billeder pr. række, således vil overblikket også blive bedre.

dna
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:18 #3
Jeg synes det er en okay design og opbygning...Du har meget godt fat i målgruppen og ideen med HS.... Jeg synes du skal bare beholde den...

Indtil videre har jeg ikke fundet nogen fejl på hjemmesiden !
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
09. december 2003 - 19:30 #4
Mhh man skal lede længe for at finde ud af hvad meningen er med din side.
IMO bør du have en eller anden intro.

Er da ikke i tvivl om at du gerne vil promovere de mange forskellige ting du fremstiller. Et imponerende udvalg iøvrigt ;)
Men du skal passe på, at den generelle surfer ikke mister tålmodigheden og går videre til andre sider.

Er shrink.Ink et webfirma du står bag ? Virker mja - sorry to say - ikke særlig proff at man, hvis man klikker på linket føres til en næsten tom side, hvor den eneste mulighed man har er at dl en zip fil ;)

Siden er lidt for grå og savner dybde. Navigation er ok - men lidt for inforstået

Hvad er forskellen på "bogomslag" og "bogbinderi" - kender godt den faglige forskel ;) men hvad er forskellen på din side ?
Umiddelbart er det fint med en masse billeder, men savner lidt kort forklarende tekst.

Der findes mange andre måder at fremvise en række billeder på, og den metode du har valgt bliver lidt triviel når du har så mange billeder du gerne vil vise frem.

Under "3D animation" kunne det være en god ide at gve bruger en mulighed for at se en kort animation af det du har lavet og ikke bare vise et billede.
Avatar billede nstenberg Nybegynder
10. december 2003 - 12:44 #5
Hej

Jeg har kigget lidt på din side. På en skala fra 1 til 5, hvor 5 er bedst, vil jeg give den 3½.
Jeg kommenterer ikke på det generelle "design", eftersom alle folk har forskellige smag.

Nedenfor er min begrundelse:

*FRAMES & IFRAMES*
Du bruger frames. Frames - i mangel af et bedre ord - stinker. Der opstår bl.a. problemer med uskrivning. Læs http://www.useit.com/alertbox/9612.html
Du opnår samme funktionalitet med et alm. <table>.
Hvis du tit opdaterer din side - og dermed skal ændre i din menu e.l., kan ASP eller
PHP-metoderne anbefales. Læs http://www.html.dk/tutorials/ssi/

*RULLEPANELET*
Man kan næsten ikke se rullepanelet. Det ville være mere brugervenligt, hvis du gjorde det let genkendeligt. Eller endnu bedre: Lod være med at inkludere det i din CSS.

*BEDRE KATEGORISERING*
Du har lige lovligt mange punkter i din menu. Prøv evt. med at kategorisere, således at menuen kun bliver på ca 4 eller 5 punkter...

*UNDGÅ DEEP-LINKING*
Hvis du vil, kan du undfå deep-linking via søgerobotter ved, at tilføje følgende til <head>-sektionen: <META NAME="robots" CONTENT="noindex">

*RESUME/HVAD HANDLER DEN KONKRETE SIDE OM*
Lav en lille boks med et ultra kort (gerne punktopstillet) resume af, hvad den konkrete side læseren kigger på handler om. Læs http://www.useit.com/alertbox/20010722.html

*LINK TITLER*
Ved at tilføje TITLE til et link, kan man lave en nydelig lille popup-bobbel, hvori du kan fortælle, hvor man bliver ført hen, hvis man klikker på linket. Læs http://www.useit.com/alertbox/980111.html

*SKRIFTTYPER*
Prøv at bruge ens skrifttyper på den almindelige tekst, over hele hjemmesiden.

BROWSER-TEST

Mozilla 1.5: OK
Internet Explorer 6: OK

/ Nikolaj

Husk iøvrigt: http://www.w3.org/Provider/Style/URI (Cool URI's don't change)
Avatar billede sur69 Nybegynder
10. december 2003 - 15:02 #6
Tak for besvarelserne.
susanne_larsen + nsterneberg > I får lov at dele pointene, som tak for den konstruktive kritik.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
13. december 2003 - 01:57 #7
Godt svar, nstenberg.

MEN!

Jeg må lige kommentere din erklæring om at frames kategorisk stinker. Jeg vil give dig ret i at de er absolut unødvendige i denne sammenhæng, men det er mange, mange andre sammenhænge hvor de er rigtigt gode.