Avatar billede kitoggorm Nybegynder
09. december 2003 - 13:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lukket flade integraltegn

Hvordan laver jeg intrgraltegnet for en lukket flade?. Det jeg søger er næsten ligesom \oint, blot hvor cirklen omslutter to integraltegn.
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2003 - 13:55 #1
Har du prøvet at bruge en \oiint? ved ikke om det findes, men det er mit bedste bud... Ellers måske en \oint\!\int men det er ikke helt det samme :)
Avatar billede kitoggorm Nybegynder
09. december 2003 - 15:16 #2
Nej det er ikke godt
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2003 - 16:10 #3
Hm, så skal du nok finde noget bedre end den sædvanlige amsmath...
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2003 - 16:15 #4
Prøv denne - skrevet af Jeromy Gibbons i http://www.tug.org/TUGboat/hiw/hey-19n1.ps

\newcommand\ointint{\begingroup\displaystyle\unitlength 1pt\int\mkern 7.2mu  \begin{picture}(0,3)\put(0,3){\oval(10,8)}\end{picture}\mkern 7mu\int\endgroup}

Så har du den som:

\ointint

// barklund :)
Avatar billede kitoggorm Nybegynder
09. december 2003 - 17:50 #5
Tak det virker.
Hvis jeg ændre tallene lidt til:

\newcommand\ointint{\begingroup\displaystyle\unitlength 1pt\int\mkern -8mu \begin{picture}(0,3)\put(0,3){\oval(10,8)}\end{picture} \mkern -7mu\int\endgroup}

Så virker det fint på mit system
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2003 - 17:53 #6
ok :)
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2003 - 17:53 #7
og en søgning på google på "latex closed:surface:integral" var nok :)
Avatar billede kitoggorm Nybegynder
09. december 2003 - 17:57 #8
Super, det kommer til at pynte i rapporten.
Kit og Gorm
Avatar billede barklund Nybegynder
09. december 2003 - 17:58 #9
Tark for points :)