Avatar billede dj_d Nybegynder
08. december 2003 - 19:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reinstallations problemer

Hej alle,

jeg har et problem med min nevøs computer. For nylig da han startede computeren op, hvorpå der var installeret XP Pro, startede den op med at vise Windows 98 opstartsmenu i DOS. Her står følgende:
"Der er fundet nogle registrerings eller konsistensfejl. Vælg kommandoprompt og kør SCANDISK."

Vælger jeg kommandoprompt eller en hvilken som helst anden af de forskellige muligheder (hvilke alle har med WIN 98 eller kommandoprompt at gøre) siger den at der er en fejl i forbindelse med command.com og at filen er beskadiget. Herefter kan jeg intet gøre.
Jeg har så efterfølgende sat BIOS'en op til at starte fra CD-Rom drevet, lagt Win XP Home skive i drevet, startet den op og forsøgt at køre en clean installation. Men under opstartsfasen af XP-installationen går skærmen pludselig i sort og mere kan man ikke stille op. Jeg formoder det kan have noget at gøre med grafikkortet (et GeForce 4 TI-4200). Men sætter jeg et ældre i (havde kun et overskydende til PCI porten) kommer der slet intet frem på skærmen.

Hvad kan jeg gøre?

Med Venlig Hilsen

Dan Bering

PS. Har forsøgt at sætte AGP Aperture Size ned til blot 4MB i BIOS'en for ikke at forlange noget af GeForce kortet overhovedet. Det hjalp heller ikke.
Avatar billede resten Nybegynder
08. december 2003 - 19:29 #1
Prøv at gå ind i bios pg lav en load-setup-defoults og prøv så igen.
Avatar billede gejsir Nybegynder
09. december 2003 - 10:27 #2
Hvis du ikke har løst problemet, så hent boot disketter 6stk på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];310994, og så skulle problemet være løst
Avatar billede dj_d Nybegynder
08. december 2004 - 20:17 #3
ok