Avatar billede krab Praktikant
08. december 2003 - 18:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig harddisk

Hey...

Jeg har nogle mapper på min harddisk om jeg ikke kan komme i kontakt med.. når jeg trykker på dem, siger den Adgang nægtet, og hvis jeg prøver at slette dem, så siger den at de muligvis er i brug eller skrivebeskyttet, og det er de altså ikke, er der nogle som har en ide til hvordan man kan lave den fejl? Der ligger ikke noget i mapperne..! Scandisk kan sikkert ordne det, men ved ikke lige hvordan man køre en scandisk, som er ligeså effictiv som den der kommer hvis man lukker windows forkert, er der nogle som ved hvordan man kan få den frem, uden at lukke maskinen forkert`?

//krazz
Avatar billede mufoxe Nybegynder
08. december 2003 - 18:14 #1
Du kører en scandisk ved at åbne en command prompt med "Kør" og cmd i vinduet.

i Command skriver du chkdsk c: /f (hvis mapperne altså bor på c:). Windows vil sikkert sige at det kan den ikke, men den vil schedulere et checkup. Det skriver du bare ja til. Så er der hul igennem.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
08. december 2003 - 18:14 #2
Har i øvrigt oplevet at Windows XP lavede nogle mapper, som ikke kunne slettes på hverken den ene eller den anden måde. Jeg måtte leve med dem indtil jeg formaterede disken.
Avatar billede krab Praktikant
08. december 2003 - 18:15 #3
Skulle det kunne rette mine problemer?
Avatar billede krab Praktikant
08. december 2003 - 18:15 #4
Jamen, dette her er nogle mappe jeg selv har lavet...
Avatar billede fromsej Praktikant
08. december 2003 - 18:15 #5
Prøv at slette dem i fejlsikret.
Hvilke filer ligger der i dem?
Hvilket styresystem har du?
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
08. december 2003 - 18:16 #6
Hvad brugte du mapperne til?
Avatar billede krab Praktikant
08. december 2003 - 18:16 #7
Der ligger ingen filer i dem,
Jeg køre WinXP Pro
Avatar billede krab Praktikant
08. december 2003 - 18:17 #8
Jeg havde faktisk bare lige oprette mappen, så den hedder Games og en mappe der hedder Backup, og en der hedder spil... Det er lidt underligt
Avatar billede krab Praktikant
08. december 2003 - 18:19 #9
Det hjalp ikke at køre, Chkdsk!
Avatar billede fromsej Praktikant
08. december 2003 - 18:20 #10
Så prøv i fejlsikret.
Genstart, og tryk <F8>
Avatar billede battle Nybegynder
08. december 2003 - 18:21 #11
Du skal gå ind og åbne en MS-DOS og så skrive scandisk og så begynder den på at scanne...
Avatar billede krab Praktikant
09. december 2003 - 17:32 #12
Er der ikke andre foreslag, for der var da bare slet ikke noget at det i sagde som virkede.... Og man kan da slet ikke gå i MS-DOS p og skrive scandisk i WinXP .. :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
09. december 2003 - 20:03 #13
Prøv at højreklikke på de mapper, og se om skrivebeskyttelse er aktiveret.
Hvis du trykker <F8> under opstart, har du mulighed for at gå i "konsolmode", det er lidt ligesom DOS.
Avatar billede cyperjoe Nybegynder
14. december 2003 - 19:57 #14
Hvad mener du med at man ikke kan gå i ms-dos... det kan du sagtens du skal bare gå ned i menuen start og så kør, her skriver du så "command" så kommer du ud i ms-dos promt
Avatar billede krab Praktikant
07. januar 2004 - 19:54 #15
LUKKET!!