Avatar billede dollerup Nybegynder
15. januar 2001 - 16:45 Der er 27 kommentarer og
18 løsninger

www.MoneyByMail.dk

Hej folkens :-)

Vi har lagt en hel del arbejde i dette site men vi kunne ikke drømme om ikke at spørge folk på eksperten om deres mening.

Her er adressen:

www.MoneyByMail.dk

Håber på noget konstruktivt feedback :-)
Avatar billede christian-s Nybegynder
15. januar 2001 - 16:59 #1
Utrolig flor og vellykket side!
Farverne står perfekt i forhold til hinanden, og siden er delt godt op i tekst, grafik og menu. Navigationen fungerer fint, med menuen foroven og den lille forneden. Måske er der lidt meget plads oppe i toppen og nede i bunden af siderne! Ellers flot side, tænker nu selv på at tilmelde mit :-) Var også lige forbi bannerne, de ser også fine ud og passer til resten af siderne!

FLOT SIDE!

Mvh.
Christian
Avatar billede driis Nybegynder
15. januar 2001 - 16:59 #2
Det ser meget professionelt og seriøst ud.

Under \'nyheder\' i højre side, står de nyeste nyheder nederst - det ville være smartere at placere nyeste nyhed øverst.

I opløsninger på 1280x1024 eller højere oplever man, at der er meget spild-plads i siderne med en kedelig, grå baggrund. Det er selvfølgelig svært at undgå, når folk med mindre opløsning også skal kunne se siden, men måske kunne man lave et eller andet i baggrunden, som gjorde den knap så kedelig - måske bare en anden farve?

Når man opretter en profil, synes jeg det skulle være muligt at indtaste sit fødselsår istedet for at skulle vælge det i en combo-box - hvis man er født i 70\'erne eller 80\'erne, skal man scrolle ret langt for at finde sit fødselsår.
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2001 - 17:02 #3
well.

For det første så er jeres overskrifter...billederne slørede. Det ser altså ikke særligt fedt ud. Hvorfor ikke lave det som tekst..så slipper i for det pjat.

Menusiden...jeres overskrifter er ikke i samme afstand som menuen selv. Det kan være det er meningen men hvis der skal være en adskildning så skal den være anderledes. Det nuværende ser sjusket ud.

Hovedsiden...lav en tydligere separering af jeres overskrifter. pt ser det ikke smart ud med den går kasse. Lav den evt. om til en ramme, men 1px sort kant. psssst...skal de ikke stå i midten af den grå kasse??

Hovedsiden indeholder alt alt for meget tekst. Jeg stod at allerede dengang jeg så al den tekst.
Opdel den i små klibare bidder.

Vidste du er alt for langt nede til at have noget værdi. Chart-logoet er som altid malplaceret.

I bunden har I nogle små pixel-streger , hvorfor er nogle af dem tykkere end andre? Hvis det skal være stilen så lav det på hele siden.

Jeres Top-bar ligner noget der er skåret ud med en sløv ostehøvl. Kanterne er ikke runde men takkede.

Og farverne....Orange har aldrig været den store hit-farve.

Fortæl en ven....Du må kun sende emails til folk du kender! - hvor mange hopper på den?

Og bliv så lige enige med jer selv om hvor lange de overskriftskasser skal være.

Hvorfor dukker et punkt som Nyheder ikke op af sig selv, det var muligvist noget brugere havde mere brug for en den lange EU-afhandling om Kandis fremstilling på forsiden.

Og jeg kunne nok blive ved. Men det var sådan lige det primære.

Jeg har ikke nærlæst teksten, det regner jeg med at I selv har styr på.

Det bliver noget af en smøre, men er villig til at uddybe det en del.
For 1500 point kan man forlange alt næsten. ;-)
Avatar billede christian-s Nybegynder
15. januar 2001 - 17:03 #4
driis, ja du har ret! der er lidt meget frit plads både vandret og lodret... men det er som sagt svært at undgå i de højere opløsning.
Avatar billede prodic Mester
15. januar 2001 - 17:03 #5
pssst lige en ting mere. Den scroller selv i 1024....gør lige noget ved det ikke. Så vigtigt er jeres Chart-logo heller ikke.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2001 - 17:05 #6
Lidt specielle farver, kan dog ikke regne ud hvad der ville være bedre. Men måske skulle i ændre lidt i den nederste box på forsiden, den virker underlig anderledes, som om den ikke høre til på samme side.

Og rækkefølgen af nyhederne burde være omvendt ;o)

Antal børn = Antal børn i husstanden
Årlig indtægt = Min? Eller husstanden?

Der mangler også nogle generelle regler, som f.eks aldersgrænse.

I titlen burde \"Velkommen til\" fjernes, det gør det uoverskuligt hvis man har flere vinduer minimeret.
1280*1024 17\" 32 farver IE 5.5
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2001 - 17:06 #7
Damn, jeg er sgu for langsom ;o)
Men giver Prodiv ret i det med Chart logoet.
Avatar billede christian-s Nybegynder
15. januar 2001 - 17:08 #8
ja, chart logoet er ikke ligefrem kønt eller hurtigt at loade...
Avatar billede sark Nybegynder
15. januar 2001 - 17:10 #9
Oki..

Til at starte med. Siden vises perfekt i både Netscape og i Internet Explore.

Der er nolge problemmer med rundingerne i topbanneret.

Siden virker også meget pålidelig og profeccionel, og det er vel også en nødvendighed når man ser på hvilken målgruppe man har.

--> Dog vil jeg sige at farverne skal / burde pæppes lidt op.

Ellers meget flot side...

Men hvis jeg var jer ville jeg nok smide noget dokumetation op på at I vil betale for at man trykker på dig link, da jeg selv har meget svært ved at tro det...

Man har jo set mange af de firma komme og gå..- > tga eks. scandinavisknetpay.com

/Sark
Avatar billede manhatten Nybegynder
15. januar 2001 - 17:11 #10
Pæn, hurtig og stilren side.

Fungere pænt og hurtigt og i en stil der tiltaler mig :)

/Manhatten
Avatar billede pstric Nybegynder
15. januar 2001 - 17:13 #11
Under statistikker vises \'vidste du at...\' med et link til - statistikker.

Hvis I ikke har tænkt jer, at vise andre statistikker end kønsfordeling og en grov landsdelsopdeling, så lad helt være med at vise dem.

Men det kunne nu være meget sjovt, at kunne se flere demografiske data over medlemmer.

En angivelse af, hvor man selv er placeret, ville også være gavnlig. Så kunne man se om man stadigvæk står opført som campingvognsejer, selvom man for 3 måneder siden skiftede den ud med en båd.

Der er stor forskel på præcisionen af de to grupper af statistik (hele procenter / hundrededele af hundrededele)
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2001 - 17:16 #12
Synes da det er interessant at vide at 5% har sommerhus ;o)
Avatar billede repsac Nybegynder
15. januar 2001 - 17:23 #13
Menu-teksten under \"Nyheder\" fylder mere end hvad der er plads til i \"den hvide firkant\" ...
Det er rodet ud at de links der er under \"Nyheder\" er centreret. Lav nogle korte menu-punkter og align=\"left/right\" ...
v1.0 - Det\'r vel ikke noget program?
  - En site skal hele tiden opdateres derfor mener jeg det er en 100% ubrugelig oplysning at det nu er version 2.005.578.245 ... håber du kan se min pointe.
\"Bliv medlem                Statistikker      Min konto\"
Afstanden burde være den samme. Det ser ikke godt ud.
Generelt er jeres tekst i billederne for utydelig. Der er ikke noget værre end tekst der er svær at læse.
Overgangen fra den blå til den hvide baggrund i baren øverst på siden er ikke lykkedes helt godt ...

Casper

PS. Min holdning til sagen. I øvrigt synes jeg at sitet ser godt ud ... men måske var det en idé at lave lidt større kontrast i farverne.
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. januar 2001 - 17:24 #14
Hej.

1. Jeg sidder på et bibliotek med nogen dårlige puter, der er det øverst logo/menu billede fyldt med prikker :(

2. Nede ved vidste du at er den grå linie for tyk, slet det med den grå linie og sæt det sammen.

3. Det nederste login, faq og email skal nok op i top menuen.

4. Din Chart, hvad med der står hvor mange hits den har istedet for hvilken kategori den er i ?

5. Under Nyheder står teksten helt ude i kanten , lad hver med at gøre den så glemt.

6. I vidste du at skal du huske et ? tegn.

7. Siderne loader en smule for langsomt sidder på en 56 K forbindelse, måske lidt hurtigere så er den der.

8. i Bliv medlem det nederste du skriver :
Din adresse vil kun blive brugt til at tilsende optjente penge samt eventuelle præmier som du måtte vinde.
Skriv det med rødt så ligger folk mere mærke til det.

9. i fortæl en ven er formen lige under teksten lav et linie skrift så der er lidt luft.

10. på fortæl en ven siden er logoet/menuen rykket et linie skift ned.

11. På de forskellige sider er der forskel på mellemrummet mellem topbaren og indholdet.

Ellers flot design, når du har rettet fejlne, eller hvad du finder frem til gennem går jeg den gerne engang til.

- Zhatten
Avatar billede steffen Nybegynder
15. januar 2001 - 17:37 #15
Med ét ord: Kanon.
Avatar billede tommyf Nybegynder
15. januar 2001 - 17:43 #16
repsac<--> Kan du ikke fortælle hvad en letlæslig tekst er?:
www.eksperten.dk/spm/42953
Avatar billede zhatten Nybegynder
15. januar 2001 - 17:46 #17
12. Alle jeres overskrifter som er i de grå \"kasser\" lav nogen mellemrum ned til indholdet.

13. Hvis jeg går ind i \"har du glemt de password ?\" og skriver min email så skriver den fejl i email, det passer ikke ;) min email er rigtig, skriv istedet emailen findes ikke i databasen.

14. Om 1 time kan du godt slette brugeren Hans, har bare oprettet den for at teste det \"indvendige\"

15.Hvis jeg går ind under min \"reffer\" står der her kan du se dine \"reffer\" Men jeg har ingen, så synes jeg der skulle stå, du har ingen \"reffer\"

16. Når jeg er inde på \"ref\" siden kan jeg kun komme tilbage ved at trykke tilbage i browseren.

17. Måske lidt dårligt man kan være født i år 1920 tror ikke der er nogen 80 årige der bruger det her ;).

18. Jeg kan også bo på Hansevej, sikre jer at der også står et nummer.

19. Jeg kan skifte mit rigtige navn :( det skal man ikke kunne, så hvis jeg ikke gider mere, kunne jeg bare give den til en anden og han kunne så tilpasse den til ham.

20. Ja nu kan jeg ikke bruge Hans mere ;) da jeg skulle skifte password skrev jeg bare ikke noget, og nu kan jeg ikke komme ind på den igen :(

- Zhatten
Avatar billede driis Nybegynder
15. januar 2001 - 18:22 #18
dollerup>> btw., tror du i kan konkurrere med www.fairgain.com?
Avatar billede ujdesign Nybegynder
15. januar 2001 - 21:06 #19
Hurtig, stilren og nem at finde rundt i. Glimrende.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2001 - 22:53 #20
En udemærket side når man lige kommer ind på den, men der er dog et par ting, billederne virker lidt grumsede hvilket er ærveligt da de giver et godt indtryk.

Designet er fin og enkelt, dog kunne man måske ønske sig at teksten var lidt mere letlæselig, det er en lille skrift og det står meget tæt, måske vil der være personer med svagere øjne der ikke vil bruge tid på jeres side pga. dette.

Det er jo også et meget godt emne siden omhandler, det med at tjene penge når man bruger nettet er en vidunderlig ting.

Der en en lille nyheds boks, som der er lidt problemer med ihvertfald i min IE 5.5, teksten går lidt ud over \"kanten\" af boksen og det ødelægger designet.

Ellers virker siden meget komplet, den har hvad den skal bruge og der er masser af muligheder, det er en god ide med det nyhedsbrev med informationer om nye tiltag osv.
Avatar billede repsac Nybegynder
17. januar 2001 - 21:32 #21
Det jeg mente med en let læselig tekst var at teksten som billeder en \"nussede\", udtværede ... se eksempelvis ey i money og mail ... [http://www.moneybymail.dk/images/hvadermoneybymail.gif]
eller m\'et i \"Vind præmier\" ... [http://www.moneybymail.dk/images/menu.gif]
Jeg holder selv meget af Tahoma ...
Avatar billede repsac Nybegynder
17. januar 2001 - 21:35 #22
Forresten ...
Jeg synes at statistikken i bunden burde være \'align=\"left\"\' ...
Du kunne evt. centrere et \'table\' hvori td\'en var \'aling=\"left\"\'?
Avatar billede repsac Nybegynder
17. januar 2001 - 21:37 #23
align=\"left\" - sorry!
Avatar billede dollerup Nybegynder
17. januar 2001 - 22:48 #24
Hej Folkens

Vi siger mange tak for den megen konstruktive feedback som i er kommet med.
Allerede nu kan jeg se at i har fundet en del punkter som vi skal have kigget nærmere på.

Derfor vil vi snarrest vende tilbage med vores kommentaren til jeres feedback og vi vil selvfølgelig også fordele de 1500 points :-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. januar 2001 - 21:52 #25
Er det synsbedrag eller står den blå menubar et par pixels tilvenstre for hvor den skulle?

Uheldig formulering i første paragraf:
  \"man kan sige meget om reklamer\"  --> Minder læseren om hvad han/hun kunne ønske at sige om reklamer.
  \"så kommer reklamer dig til mere gavn end...\" --> Alt for knudret.

Blå til hvid overgangen i meny baren starter en kurve der ikke fører nogen steder hen.

Bundlinien i nederste tabel er klart skæv. (NS4.7)

Ordet vind i højre sidebar. Ikke helt læseligt nok til at være sjovt.

Ellers pænt og fornuftig design.

mvh JakobA
Avatar billede eagleeye Praktikant
21. januar 2001 - 15:51 #26
Det er vist ikke meget at kommet med nu.

Jeg har dog lidt...

Tip-en.-ven. Jeg syntes skulle lave en default tekst i felterne \"Title på email\" og \"besked\"

Jeg syntes den orangce frave er for stærk den trække blikket over i menu har man læser på siden.
Avatar billede emileej Nybegynder
21. januar 2001 - 17:07 #27
Wau!

Dedezign :)
I skulle dog nok vælge en lidt sjawere baggrundsfarve :)

E-)mil
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
21. januar 2001 - 19:07 #28
Ganske cool, men der mangler en spacing i \"overskifterne\". Bogstaverne står alt for tæt.

Takkerne ved Menu-bjælken kan I vist udjævne lidt ved at arbejde lidt mere med dem...

Jeg er \"tosset\" med at kunne skimme tekst, og vil anbefale jer at lave de første ord i sætningerne med fed tekst (f.eks under \"Hvad er Money by Mail\" ville det være hensigstmæssigt).

Derudover skulle i lave en Meta-tag så søgemaskiner kan finde jer. Hertil kan evt. bruges www.metamaten.dk

Med venlig hilsen i øvrigt
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. januar 2001 - 21:55 #29
En flot side -  kan godt lide farverne også.
jeg kan ikke finde nogle fejl i systemet,
Måske nederst i siden hvor der står \"Vidste du at\" så i stedet for og gøre den grå hele vejen over, så hold måske det orange hele vejen op hvis du forstår hvad jeg mener
Avatar billede zhatten Nybegynder
26. januar 2001 - 13:02 #30
Måske i skulle komme med en afgørelse nu ?

- Zhatten
Avatar billede tommyf Nybegynder
26. januar 2001 - 13:06 #31
zhatten<--> Et spørgsmål må godt være åbent mere end 10 dage... bare min mening.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
28. januar 2001 - 21:23 #32
designet er genialt. jeg synes at det er ret sjovt påfund, det med jeres små statistikker:-) selvom det ikke er noget som jeg er interesseret i, er der sikkert mange som vil være det.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
29. januar 2001 - 19:03 #33
uuhh stiv tisser (har fortjent poæng)
Avatar billede htx98i17 Professor
30. januar 2001 - 09:12 #34
Det kan godt ske at siden fungere godt, men jeg syns ik der er noget at sige WOW til! Designet synes jeg faktisk er ret kedeligt.
Avatar billede nostradamus92 Nybegynder
30. januar 2001 - 15:39 #35
flot side, farverne passer sammen, men lidt hakker i stregerne, men ikke noget alvorligt.
Du kunne måske gøre sådan at linksne fyldt hele menuen, og de ikke ligger i rækkefølge og stopper halvt henne ad en linie.
Massere a hjælp til nybegyndere, meget godt opsat tekst.
Måske passer \"chart\" logo\'et ikke helt ind, og hvorfor har du egenlig brug for det?
Godt inhold på side, og man bliver MEGET nemt fristet til at joine.
i bund og grund fed, og jeg ved at jeg ikke kunne lave såden en :)
Avatar billede emileej Nybegynder
30. januar 2001 - 18:09 #36
Lige lidt ekstra fra mig :)

ALARM! Jeg har først nu (over tre uger siden jeg så siden første gang) set jeres links i bunden: \"Login\", \"Hjælp/Faq\" og \"e-mail\" - kan i så se, at smide dem op i toppen til de andre links, og med tredobbelt understregning!!! ;-)

Forresten har i ikke et logo? Den hvide plads ved siden af jeres links i toppen skal udnyttes! :) I kunne jo også bruge den til en mouseover forklaring på jeres links...

E-)mil
Avatar billede emileej Nybegynder
30. januar 2001 - 18:12 #37
Ooopz - en lille detalje :)

Jeres nyheder er lidt for brede til de boks i har lavet ude i siden :) Overskrifterne går en anelse ud over kanten :)

E-)mil
Avatar billede emileej Nybegynder
30. januar 2001 - 18:14 #38
Linket til jeres egen side skulle måske ligge lodret op af jeres \"frame\" til venstre (man kan ikke se det)?

E-)mil
Avatar billede emileej Nybegynder
30. januar 2001 - 18:14 #39
Jeg syndes stadigvæk, at baggrunden er kedelig :)

E-)mil
Avatar billede zhatten Nybegynder
30. januar 2001 - 18:15 #40
emaileej er du tilmeldt MoneyByMail ? Har du modtaget nogen reklamer ?

Jeg er og jeg har endnu ikke modtaget nogen rekalmer :o( og hvis man først for udbetalt ved de 200 kr. går der da 100 år. inden man ser nogen penge. Jeg har lige skrevet til dem om de arbejder på sagen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
30. januar 2001 - 18:17 #41
zhatten<--> Vi er stadig samlet i vores jagt på guld og grønne skove ;o) Jeg har heller ikke fået nogle mails :o(
Avatar billede emileej Nybegynder
30. januar 2001 - 18:20 #42
Jeg venter med at joine til, at i har fået dem til at ordne det *lol* (=nej jeg er ikke med) ;)

E-)mil
Avatar billede dollerup Nybegynder
01. februar 2001 - 16:16 #43
Oki folken tak for de mange svar, der var en del at arbejde med. :-)
Håber ikke folk bliver sure over den måde vi har fordelt points på, næsten alle har fået og samme mængde.

Vi arbejder netop nu på en opdatering som gerne skulle være færdig inden mandag. Til den tid opretter vi et nyt spørgsmål så kan folk skrive hvad de syns om ændringerne.

mvh
Dollerup
Avatar billede christian-s Nybegynder
01. februar 2001 - 17:21 #44
glæder mig til at se det...
Avatar billede nostradamus92 Nybegynder
01. februar 2001 - 19:58 #45
ja jeg glæder mig også....., jeg er vildt glad for den måde du har fordelt pointene på...........................NU HAR JEG 88!!!!!!!!    :)