Avatar billede tomb3 Nybegynder
05. december 2003 - 19:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Inet på IPAQ H2210

Har lige erhvervet mig en HP/Compaq IPAQ H2210, hvilken jeg er utrolig glad for :)

Jeg ønsker at kunne gå på nettet med den, på fx arbejde/skole. Hvordan virker dette?

Hvis jeg har bluetooth til pc'en hjemme, kan jeg så gå på nettet via den, selvom jeg er på arbejde? Køre den over internet via. LAN, eller?

Hvis jeg sætter min mobil som undersøtter Bluetooth til PDA'en, hvordan virker internet så? Hvilket abb, etc?

Lidt hjælp ønskes, af en uerfaren PDA bruger :)
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
05. december 2003 - 20:34 #1
Avatar billede tomb3 Nybegynder
07. december 2003 - 19:33 #2
Jeps :)

Nu har jeg bestilt en T68i og vil via den have mulighed for at gå på nettet. Hvilket ISP's tilbyder opkald fra mobiltlf?
Altså, jeg skal vel have et analog inetabb? Men hos hvem, og hvordan sætter jeg det op på min PocketPc?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. december 2003 - 20:15 #3
Det letteste og billigste er at bestille GPRS med Telmore eller CBB (de billigste udbydere). På samme hjemmeside som ovenfor finder du en guide til GPRS og Pocket PC.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
07. december 2003 - 22:20 #4
Hmm..

Har pt. Telia, hvor jeg betaler 10 øre pr. 10kb.
Ønsker at forblive hos Telia, så synes ik ligefrem det er den "billigste" løsning, når jeg med et inet abb. kan side på efter kl.19 til 11 øre/t.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
07. december 2003 - 22:23 #5
mener self 11 øre/min
Avatar billede tomb3 Nybegynder
07. december 2003 - 23:06 #6
Har lige prøvet at connecte via irda via min Nokia 6100.
Har sat username og pass op.
I nr har jeg skrevet: *99#
( http://www.eksperten.dk/spm/404665 )
Er dette rigtigt?

Domain har jeg ladet stå blank.

får følgende fejl:
Cannot connect for an unkown reason. To chek your connection setteing, and change them if needed.. bla bla

Det er Pocket PC 2003, så ikke helt det samme som i guiden på pocketfreak.dk
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. december 2003 - 23:22 #7
Hvis ikke du har GPRS kan du ikke bruge det nummer.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
07. december 2003 - 23:23 #8
Har GPRS.. bruger GPRS til wap?
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. december 2003 - 23:27 #9
Hvis du har kun en WAP skal du også lave en med adgang til Internet. Du skal finde Telia's Internetadgangspunkt til GPRS/Internet.

Du skal lave en Internetprofil og da du så har både en WAP og en Inet-profil så skal du huske at bede den om ringe op til den rigtige (dvs. nr. 2 da du lavede WAP'en - først går jeg ud fra).

Det er forskelligt fra telefon til telefon hvordan man kalder et profil-nummer, f.eks. kan man ringe *99***2# med Nokia.
Avatar billede daredevil Nybegynder
08. december 2003 - 07:37 #10
Hvis du har en T68i, sætter du numret til *99#, det virker ihvertfald hos mig. Udover det kan du evt bare gribe knoglen og ringe til mig din bums... :P
Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. december 2003 - 12:01 #11
Pocket> har sat en profil op med deres adgangspunkt, det er: www.internet.mtelia.dk
Jeg har sat alt op på min Pocket pc, som beskrevet på pocketfreak.dk, ringer op til *99***2#, men får stadig følgende fejl:
"Cannot connect for an unkown reason. To chek your connection setteing, and change them if needed.. bla bla"

Kan det være noget med min tlf? Nogen der har forstand på Nokia 6100?

Får nok min T68i i morgen, så må jeg lige prøve på den, men ville være rart om det ik også virkede på min 6100.
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
08. december 2003 - 21:26 #12
T.O.: med t68i skriver jeg *98*2# (telmore) ... Nokias er vist ret svaere at saette op.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. december 2003 - 21:40 #13
Oki.. ja sys sq heller ikke helt jeg kan få det til at virke :(
Hvad skal jeg skrive med Telia og en T68i?