Avatar billede daniel21 Nybegynder
05. december 2003 - 11:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fildeling virker pludselig ikke mere

Hej

Jeg har en bærbar og en stationær, som jeg bruger et krydset net kablet til at overføre filer imellem. Det har virket perfekt men nu virker det ikke mere.

Jeg har installeret zonealarm, kan det være noget med det at gøre?

Jeg kan se drevene på min stationære men får følgende fejlmeddelese når jeg klikker på det :

drev F er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens adminstrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse

Netværksstien blev ikke fundet

please help?

Mange tak

Daniel
Avatar billede m86 Nybegynder
05. december 2003 - 11:16 #1
Ja, det er nok ZoneAlarm du skal pille lidt ved. Prøv evt. midlertidigt at lukke det og se om det så funger (højreklik ikon nederst til højre>shutdown...)
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 11:19 #2
I zonealarm skal du på hver maskine tilføje "den anden" i Trusted zone, du kan gøre det på hostnavn,ipnummer eller ip-område., Du finder din maskines ip-adresse med kommandoen ipconfig i en dosbox, den skal være "trusted" på den anden maskine.
Avatar billede daniel21 Nybegynder
05. december 2003 - 11:23 #3
cool, men hvor finder jeg det der "trusted zone" kan ikek finde nole steder hvor man kan taste noget ind?
Avatar billede daniel21 Nybegynder
05. december 2003 - 11:26 #4
hvad skal min trusted zone security stå i og hvor taster jeg ip-adressen ind på den anen computer?
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 11:27 #5
Har ikke zonealarm ved hånden så det bliver frit efter hukommelsen, i venstre side er der en række "lodrette faneblade", en af dem hedder vist firewall eller zones.
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 11:29 #6
Fandt du dem ?
Dine egne computere kan/skal være i "trusted zone" alle andre i "internet zone"
klik add og angiv hostnavn eller ip-adresse.
Avatar billede snowball Novice
05. december 2003 - 11:31 #7
1. Set your local network to 'Trusted' zone'
  - on zone alarm go to firewall setting then select 'zone' tab
  - click 'add' button then select 'subnet'
  - write this setting
    zone  : trusted
    IP address : 192.168.0.0  (eller hvilket IP net du nu bruger)
    subnet  : 255.255.255.0
    description : local area network
  -click OK button

Snowball
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 11:34 #8
Hvis du har en router skal den også i "trusted zone"
Avatar billede daniel21 Nybegynder
05. december 2003 - 11:36 #9
nu har jeg gjort som snowball sagde, men det virker stadig ikke, skal jeg også gøre noget på den anden pc ( den har ikke zonealarm installeret)?
Avatar billede netpxg Nybegynder
05. december 2003 - 11:38 #10
Nej du skal ikke gøre noget ved den anden pc, Har du prøvet at lukke zonealarm
som m86 foreslog ?
Avatar billede daniel21 Nybegynder
05. december 2003 - 11:39 #11
hurra nu virker det