Avatar billede saxi Nybegynder
04. december 2003 - 21:12 Der er 7 kommentarer

Ændring af størrelse af billed i MS paint

Nogen der ved hvordan man i paint ændrer størrelsen af en et billede så det kun er 400 x 400 pixels stort...
Avatar billede superanden Nybegynder
04. december 2003 - 21:22 #1
To change the size of your picture
On the Image menu, click Attributes.
Under Units, click the unit of measurement you want to use for the width and height.
Type the measurements in Width and Height.
Notes

You can also resize your picture by dragging the image resize handles, located at the lower-right corner and along the bottom and right sides of your picture. (You might need to maximize the window to see the square resize handles.)
If your current picture is bigger than the new size, the picture is cut from the right side and bottom to fit within the smaller area. If your current picture is smaller than the new size, the extra area is filled with the selected background color.
Avatar billede superanden Nybegynder
04. december 2003 - 21:22 #2
taget fra paints help hvis du søger under Resize
Avatar billede saxi Nybegynder
04. december 2003 - 21:39 #3
det er meget fint.. men på den måde, cutter den bawre noget af billedet.. Vil jeg ikke have... Vil have det intakte billede, bare i mindre format
Avatar billede hcma Novice
04. december 2003 - 22:05 #4
det kan du ikke i paint.

prøv http://www.irfanview.com
Avatar billede superanden Nybegynder
04. december 2003 - 22:12 #5
saxi det er det eneste du kan med paint desværre.. prøv selv at søge i hjælp. Anskaf dig PaintShop pro eller Photoshop.
Avatar billede superanden Nybegynder
07. december 2003 - 15:56 #6
hov det kan man altså godt
...

undskyld jeg sagde før man ikke kunne...

Crtl + W prøv det.. det er godt nok kun procent men hvis du kender størrelsen før kan du jo selv regne ud hvormeget du skal bruge...
Avatar billede hcma Novice
07. december 2003 - 20:48 #7
ved Ctrl + W  kan man kun strække og vride