Avatar billede twister10 Nybegynder
03. december 2003 - 10:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fælles adresseliste, hvordan?

På netværket er en enkeldt brugers kontaktpersoner delt, så alle kan modificere og tilføje i de eksisterende data.

Hvordan får man disse lagt ind, så hvis nu en bruger er ved at sende en mail, og denne mail skal sendes til eks. 10 modtagere, brugeren klikker så på "TIL:" og vil vælge de 10 modtagere (De befidner sig alle i den delte brugers kontaktpersoner), men de kommer jo ikke frem, hvordan får man dem over i "Global Adress List", eller kan man lave det på en anden eller smartere måde??
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. december 2003 - 11:00 #1
Jeg vil anbefale dig at lægge de delte kontaktpersoner i en offentlig mappe og herefter give alle brugerne rettigheder til at se denne mappe. Herefter kan hver enkelt bruger gå ind og højreklikke på mappen og vælge tilføj til Outlook addresse kartotek for at få dem vist som du beskriver.

VH CK
Avatar billede twister10 Nybegynder
03. december 2003 - 14:17 #2
kedde65> Lyder fornuftigt, men hvordan laver jeg en kontaktperson mappe offentlige mappe, og hvordan gør jeg en mappe offentlig, lige her har jeg ikke roddet så meget med Exchange....
Avatar billede kedde65 Praktikant
03. december 2003 - 20:28 #3
Nå du starter din Outlook der kører op imod din exchange server, så vil du se at du har to "træstrukturer". En til din egen mailbox og en anden til offentlige mapper(public folders). Under offentlige mapper der kan du oprette en mappe med kontaktpersoner som der er flere der kan bruge.

VH CK
Avatar billede twister10 Nybegynder
04. december 2003 - 13:32 #4
kedde65>> Okay, det forstår jeg fint, men hvordan får jeg den mappe ind, så jeg kan se den når jeg trykker på "TIL:" når jeg er igang med at skrive en ny mail??, jeg kan godt oprette dem der i Offentlige mappr, men jeg kan ikke se dem under "TIL:"
Avatar billede kedde65 Praktikant
04. december 2003 - 13:45 #5
Du skal høreklikke på mappen og vælge properties. her4inde skal du vælge fanebladet Outlook address book og her sætte flueben at du gerne vil bruge denne mappe til addresse bog.

VH CK
Avatar billede twister10 Nybegynder
19. december 2003 - 09:43 #6
kedde65>> Takker, det virkede :-)