Avatar billede agerbeck Nybegynder
02. december 2003 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sætte value til input type hidden fra codebehind

Hej,

Jeg har et problem med en form på min aspx side. Jeg forsøger at tildele 2 input (af typen hidden) en value fra min codebehind fil. Men jeg kan ikke finde mine 2 input controls fra codebehind... Jeg benytter følgende kode til at finde dem:
System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputControl ordernr = (System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputControl) this.FindControl("ordernumber");
System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputControl totalpris = (System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputControl) this.FindControl("amount");

ordernr.Value = OrdreID.ToString();
totalpris.Value = total.ToString();

Dette giver en "Object reference not set to an instance of an object." fejl ved de sidste 2 linier. Herunder er formen:

<FORM action="https://pay.freeway.dk/secure/capture.asp" method="post" target="_self">
<INPUT id="ordernumber" type="hidden" name="ordernumber"> <INPUT id="amount" type="hidden" name="amount">
</FORM>
Hvordan finder jeg så de to input kontroller?
Avatar billede lauge Nybegynder
02. december 2003 - 09:32 #1
Hvad med dette her  - det virker fint for mig når jeg skal finde f.eks. en label :
Dim FoundControl As Control = CType(e.Item.FindControl("cItem"), Label)

æææ - dine input felter skal jo være ASP.NET controller....
Avatar billede lauge Nybegynder
02. december 2003 - 09:35 #2
således skal dine input felter se ud :
<asp:TextBox id="TextBox1" Visible="false" runat="server"></asp:TextBox>
Avatar billede agerbeck Nybegynder
02. december 2003 - 09:43 #3
Der kan man bare se. Det behøver ikke være asp: kontroller, men kan sagtens være almindelige html kontroller, det er derfor jeg benytter System.Web.UI.HtmlControls istedet for WebControls. Grunden var dog at der åbenbart skal være et runat="server" i html kontrollerne for at de kan findes... Men smid et svar så får du point.
Avatar billede lauge Nybegynder
02. december 2003 - 09:51 #4
svar :-)