Avatar billede itfc1962 Nybegynder
01. december 2003 - 21:45 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Prisoverslag på hjemmeside

Hej,

Jeg står og skal lave et prisoverslag, til en bekendt, på en rimelig stor hjemmeside.

Hjemmesiden skal indeholde følgende:
1 log ind system med administrator-del
1 dansk version
1 engelsk version
Beskrivelse af 150 komponenter som skal have hver deres side - dog skal der her ikke laves en engelsk version, da betegnelserne er de samme på dansk.
Grafisk skal siden selvfølgelig også kunne følge med de nyeste, men det burde ikke betyde det helt store på prisen.

Hvor meget kan man være bekendt at forlange??? Hvor meget vil et firma forlange???

Jeg har for det første sagt ja til opgaven fordi jeg kender personen, men også fordi jeg ved at det vil komme til at koste ham kassen hvis han skal have lavet siden hos et firma, så tag det med i overvejelserne.
Avatar billede Slawomir Seniormester
01. december 2003 - 21:50 #1
tag ca. antal timer * timepris - rabat :-) så får du et nogenlunde pris
Avatar billede cygnet Praktikant
01. december 2003 - 21:55 #2
Hvis din ven selv har en smule forstand på computerer, så er det jo bare selve skalen du skal lave til ham, og så lade ham selv indsætte beskrivelse af de 150 kompenenter.

Du kan jo let lave et system, bygget på et programmeringsprog og en database. F.eks. ASP og Access. Derved undgår du at skal bruge en masse på timer på det kedelige arbejde.

Du kan vel lave sådan et system på 30 timer a 100 kroner. Hvilket giver 3.000 - så er han også godt på vej og du har brugt begrænset tid på det. Og så giver du ham også et lille lyn kursus i at bruge admin systemmet.

Det er den måde jeg lave billige hjemmesider til folk og folk er også tit selvglade for at have været med til at opbygge deres side.
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
01. december 2003 - 21:59 #3
Jeg tillader mig lige at blande mig lidt,

Men hvad fanden er det for en latterlig pris??? Vi er nogle der lever af at lave sites for folk... 100 kr i timen... skat af det er ca. 50% så er der 50 kr tilbage.... så det faktisk tjente beløb er 1500,- for 30 timers arbejde???

Hvad sker der for dig..

Mvh Kenneth Nielsen
Avatar billede itfc1962 Nybegynder
01. december 2003 - 22:00 #4
Manden har kun lidt forstand på computer, den ældre årgang i ved, men admin-log-ind systemet som jeg sætter er til at finde ud af, så jo, jeg skal stort set kun lave skalden...
Avatar billede itfc1962 Nybegynder
01. december 2003 - 22:02 #5
Hej Kenneth,

Hvilken pris ville du som prof. forlange?

mvh
Michael
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 22:14 #6
En hurtig kommentar:
Lav en MEGET præcis beskrivelse af hvad projektet går ud på, beskriv de enkelte del-elementer, lav skitser og krav til browser-kompatilitet.
Altså: En klokkeklar afgrænset kravliste incl. skitser.

Dernæst: Vær realistisk med at bedømme hvad du selv kan udføre, og hvilke andre samarbejdspartnere du skal have (designer, META-kode-expert, Flash-expert eller andet).

Tag det hele under armen og tag kontakt til 2 professionelle webbureauer for et kort overslag (iflg. loven må en kunde få 3 uforpligtigende tilbud, uden at binde sig).
Dermed har du er realistisk overblik, og kan derefter fastsætte pris og tidshorisont.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2003 - 22:18 #7
Når du ikke har mere erfaring end du har, så er mit allerbedste råd: Allier dig med en samarbejdspartner der HAR efaringerne.  :-)
Alle fordelene er med dig, og du både tjener penge og sikrer dig bedst muligt.

PS: Alle indenfor webbranchen tager ca. 350 - 550 kr. pr. time brutto. Det bunder også i erfaringerne.  :-)
Avatar billede dr-kermit Nybegynder
01. december 2003 - 22:22 #8
Oki,

Grafisk design er faktisk noget af det man betaler mest for, men da jeg ikke er grafiker/designer, vil jeg ikke udtale mig om hvad det koster.

Skulle jeg lave et tilsvarende system og ikke tage hensyn til at de var til en bekendt ville det koste 30 timer á 500 kr. ex moms dv 15.000 og det forudsætter at design ligger fast, jeg ikke skal sidde og fnidre med grafik stumper i PS og at kunden selv tamper de 150 produkter ind i databasen, eller levere teksten i en CSV fil.

mvh Kenneth Nielsen

ps. da det er til en bekendt ville jeg lave det for omkring 8000,-
Avatar billede nse Nybegynder
01. december 2003 - 22:25 #9
dr-kermit: Det er korrekt, at der er nogen, der skal leve af det. Landet ligger bare sådan, at man tit kan få lavet det samme, hvis ikke bedre af folk der tager den pris.
itfc1962: Det er meget forskelligt, hvad firmaer tager. IT-firmaer er et meget difust begreb. Nogen firmaer laver noget, man kan lærer selv i løbet af ingen, og andre laver noget nytænkende til hver kunde.
Avatar billede cygnet Praktikant
01. december 2003 - 23:37 #10
dr-kermit >
Kan godt være det er en latterlig pris - og nogen skal leve af det. Men det skulle spørgeren jo ikke i dette tilfælde. Jeg er typen der også kunne finde på at hjælpe en ven i weekend med at ligge tag eller flække brænde for en god middag. Og du kan sgu nå at lave meget hjemmeside på en weekend. Det er sgu ikke den store videnskab at bakse en standard side sammen hvor en person kan smide beskrivelse ind om nogle produkter, lave en kontakt formular og smak smak de er på.

En ven kan jo også heller ikke forvente et perfekt produkt, men noget der svare til den pris de har givet - men så er de jo på.

/cygnet
Avatar billede Slawomir Seniormester
02. december 2003 - 17:57 #11
takker