Avatar billede kustoden Nybegynder
01. december 2003 - 17:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bulk Insert, datetime & format files

Jeg sidder med et stort problem. Jeg er nødt til at bruge formatfiler til at mappe nogle data, der bl.a. indeholder datetime-felter, og så virker bulk insert ikke.

Det virker fint, hvis jeg bare hælder det ind med en bulk insert hvor jeg angiver field- og rowterminator, men hvis jeg bruger en formatfil, kan den ikke forstå datetime.
Avatar billede terry Ekspert
01. december 2003 - 18:25 #1
Not sure what you are trying to do but have you concidered using a DTS to do this? It will give you much more flexibilty
Avatar billede kustoden Nybegynder
01. december 2003 - 19:27 #2
That's not an option in this case. But, it works fine with

bulk insert test2 from 'c:\tmp\test2.txt'
with (
    FieldTerminator = '|||',
    RowTerminator  = '||||'
)

but not with

  bulk insert test2 from 'c:\tmp\test2.txt'
  with (
    FormatFile = 'c:\tmp\test2.fmt'
  )

where the format file is :
8.0
1      SQLCHAR      0      4      "|||"                    1    t2id          ""
2      SQLCHAR      0      20      "|||"                    2    t2_shopid    Danish_Norwegian_CI_AS
3      SQLCHAR      0      100    "|||"                    3    t2_f1        Danish_Norwegian_CI_AS
4      SQLDATETIME  0      8      "||||"                    4    t2_f3        ""
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. januar 2004 - 09:24 #3
Er det stadig aktuelt?
Avatar billede kustoden Nybegynder
09. januar 2004 - 17:15 #4
Nej det er ikke aktuelt mere.
Løsningen var at lave det som :

8.0
1      SQLCHAR      0      4      "|||"                    1    t2id          ""
2      SQLCHAR      0      20      "|||"                    2    t2_shopid    Danish_Norwegian_CI_AS
3      SQLCHAR      0      100    "|||"                    3    t2_f1        Danish_Norwegian_CI_AS
4      SQLCHAR  0      10      "||||"                    4    t2_f3        ""