Avatar billede rido Nybegynder
14. januar 2001 - 02:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

air

Hva er en \"air\" fil for en?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
14. januar 2001 - 02:55 #1
tjaee .. det er lidt svært at sige.. i hvilken sammenhæng er du kommet en sådan fil i hænde ?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. januar 2001 - 03:03 #2
Denne her skulel have dem allesammen.. http://www.webopedia.com/quick_ref/fileextensions.html -kan bare ikke finde .air nogen steder..

.ai    Vector graphics (Adobe Illustrator)
.ain    Compressed file archive created by AIN
.aio    APL file transfer format file
.ais    Array of Intensity Samples graphics (Xerox)
.aix    Datafile for cardfile application (HP NewWave)
Avatar billede stigc Nybegynder
14. januar 2001 - 03:04 #3
Avatar billede stigc Nybegynder
14. januar 2001 - 03:06 #4
Altså er Air filer en programfil til programmet AIR
Avatar billede cstern Nybegynder
14. januar 2001 - 11:24 #5
Det kan som stigc foreslår være noget der hører til Automated Image Recognition pakken, - men mit gæt er at det hører til et spil, der laver man tit filer med endelser der ikke står i nogen lister. Så hvis det ligger i et katalog med spil (fly-spil, velsagtens?) så er det nok bare en fil der skal bruges til det pågældende spil.

Det kunne også være en grafikfil af en art. Prøv at åbne den i Wordpad og se hvad de første 20 bytes er. Hvis det er en grafikfil ligger der tit en tag her der muliggør identifikation. Hvis typen er kendt kan du sikkert åbne den i Paint Shop Pro eller IrfanView eller ACADsee.

Så hvis du kan angive hvilken sti det ligger i eller hvordan du har fået fat i den (som tdaugaard spørger om) så vil det være lettere at svare. Eller evt headeren (de første tyve tegn i filen)

Avatar billede handmade Nybegynder
14. januar 2001 - 12:25 #6
.AIR  Align It! Resource File
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
14. januar 2001 - 15:06 #7
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2001 - 15:40 #8
Min nysgerighed har oplyst mig, at det muligvist er en fil til FlightSim-spillet. I alle tilfælde så bruger FlightSim *.air filer til diverse Nye Fly og Lufthavne. Så jeg tror jeg holder med cstern i denne her omgang.
Avatar billede prodic Mester
14. januar 2001 - 15:41 #9
Just in case!