Avatar billede zapster Nybegynder
30. november 2003 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IR modtager til B&O fjernbetjening

Hejsa

Er der nogle der ved hvor det er muligt at få en IR modtager til com porten eller usb porten til min computer?

Kan læse mig til at det ikke er muligt at benytte std. IR modtagere da B&O benytter en andren frekvens til at sende på (eller noget i den stil)

Men et link til en modtager der kan arbejde sammen med B&O udstyr, hvis der er nogle der ligger inde med sådan?
Avatar billede bernie Nybegynder
30. november 2003 - 16:18 #1
Avatar billede inglenook Praktikant
30. november 2003 - 17:18 #2
Brinck's byggesaet understoetter kun RC5, ikke B&O. B&O bruger en 455KHz moduleret IR. Jeg lavede for mange aar siden et program til en singlechip computer (Intel 8048) der kunne decode B&O fjernbetjeninger, men jeg tror ikke chippen produceres mere saa det nytter jo ikke meget......
Proev at kigge her istedet http://www.lintronic.dk/
Avatar billede inglenook Praktikant
30. november 2003 - 17:21 #3
du skal kigge efter FUGA-IR-455
Avatar billede inglenook Praktikant
06. december 2003 - 14:19 #4
var det det du ledte efter ?
Avatar billede zapster Nybegynder
04. januar 2004 - 10:08 #5
ja, det var lige det. Hvis du kommer med et svar, skal du nok få dine point. (selv om der er gået lang tid siden jeg har været her inde og se sidst...) ;)
Avatar billede inglenook Praktikant
05. januar 2004 - 14:36 #6
ok :-)