Avatar billede bqvle Nybegynder
29. november 2003 - 21:30 Der er 5 kommentarer

Hvorfor kan jeg kun finde nogle til LAN?

Hej..

Jeg sidder til et LAN hvor vi er fire.. Det er lidt indviklet med jeg prøver at forklare det : Jeg kan finde de 2 af dem i windows, men ikke deres FTP. FTPerne kan jeg finde via internettet. Hvis jeg sætter Sygate firewall til så går min opkobling næsten helt ned.

NOgen der nogle ideer..? Jeg vil meget gerne vide det hurtigt hvis der er nogen der har nogen ideer, på forhånd tak.
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 22:27 #1
har i en router på eller?

har du indstalelret ipx protokollen på nogle af computerne men ikke på den alle?
Avatar billede bqvle Nybegynder
29. november 2003 - 22:28 #2
nej ingen router og 2mbit internet... da det har vi tjekket igennem fem gange
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 22:32 #3
oki!

det du så ksal gøre er at indstallere IPX prokollonen på ALLE computerne også sikre dig at de er sat i samme arbejsgruppe, så vil i kunne se hinanden og dele filer uden at i skal via nettet.
Avatar billede marzman Nybegynder
29. november 2003 - 22:33 #4
har du åbnet port 21 på din firewall...

den bruger FTP...
Avatar billede kenp Novice
29. november 2003 - 22:37 #5
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

marzman ->jeg tror nærmere at de vil have dte til at virke som lokalnet og ikke bare via ftp.