Avatar billede cr2000 Nybegynder
28. november 2003 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Installere programmer uden og man acceptere det.

Når man nu ser de der "Stoler du på blah blah fra blah blah" og man skal trykke ja for at kører et eller andet fra en hjemmeside.

Er der nogen måde smarte folk kan komme uden om den?
Får nemlig installeret en del underlige ting og jeg siger aldrig "ja" ligemeget hvad der er.

mystisk?
Avatar billede inter Nybegynder
28. november 2003 - 10:36 #1
ofte er det bare på statsiden den spørger om det... tryk stop når siden loader og tryk på et link.. virker nogle gange .. ellers bare tryk ja og DL ad-aware kør den engang imellem :)
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 10:39 #2
Hvis du bruger Internet Explorer er der masse af måder (sikkerhedsfej) hvorpå du kan få installeret uheldige ting på din computer uden din tilladelse.
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 10:40 #3
Det behøver du ikke sige ja til, det kan du få alligevel...

Bare her på E får du spyware ind, hvis du ikke har sikret dig
Når du kører ad-aware scanneren kommer redsheriff cookien frem hvergang, det er fra Eksperten.

For at undgå alt det, så installer IE-SPYAD http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Så slipper du for meget af det l...
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 10:45 #4
jeg kan bl.a. henvise til et af de nyere huller: http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=14296
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 10:46 #5
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 10:48 #6
Jeg kan faktisk kun anbefale en anden browser, f.eks. Mozilla Firebird
Avatar billede cr2000 Nybegynder
28. november 2003 - 10:48 #7
Jeg har smidt "sikkerhed" helt i bund i IE... Er det en dum ide?
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 10:49 #8
ja :)
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 10:52 #9
Ja, det er dumt.

Installer disse programmer, så er du sikret

For at sikre din fremtidige færden på nettet vil jeg foreslå at du henter følgende programmer :
Spywareblaster & Spywareguard & IE-SPYAD & Empty Temp Folders

Alle programmerne finder du her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Hvor der også er en beskrivelse af programmerne, samt en installations vejledning..

Alt sammen skal løbende opdateres, ligesom dit windows og IE..

Derefter kan du trygt surfe på nettet, uden at få alt det snavs på computeren.

Samt have opdateret dit windows og til sidst.
du skal lige sørge for at få lukket Dcom. Her kan du se hvordan du skal gøre det : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom Det er et lille bitte prg. som du også skal installere, og der ligger også på dette link en lille manual om hvordan du skal gøre det.

Du kan også lukke dcom manuelt:
Start->Kør Dcomcnfg.exe
Component Services->Computers->My Computer
Højreklik på My Computer og vælg properties
Vælg det faneblad som hedder default properties, og fjern alle flueben.
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 10:54 #10
arlet>hvis nogen udnytter et hul i IE til at afvikle vilkårlig kode, hvordan kan disse anti-spyware programmer så forhindre det?
Avatar billede arlet Juniormester
28. november 2003 - 10:57 #11
Det forhindret mit link her 28/11-2003 10:46:11

Deaktivering af ”Understøttelse af Active Scripting” er den eneste løsning i øjblikket, hvor der ikke foreligger patch fra Microsoft.
Avatar billede squashguy Nybegynder
28. november 2003 - 11:00 #12
Det er dog stadig usmart:

1. Man vil ikke kunne se mange sider korrekt + man får irriterende beskeder om at siden ikke kan vises korrekt.

2. Man slår funktionen til igen, når der kommer en patch. Dette holder -indtil næste hul..

Jeg vil stadig anbefale browserskift.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
28. november 2003 - 14:22 #13
Jeg kan også kun anbefale Mozilla Firebird, ikke kun på grund af sikkerheden, men fordi den er jordens bedste browser :-)

http://www.mozilla.org/products/firebird/