Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 00:42 Der er 16 kommentarer

Pc går ned

Hej
Jeg bliver vanvittig af det her. Min pc går ned når jeg laver noget der bare fylder en lille smule mere end lidt.
F.x. i Publisher eller for store hjemmesider.... der imod kan jeg godt ha 20 billeder åben i Photoshop.
Jeg kørte på et tidspunkt en test der hedder "3d mark 2001" og min skærm opførte sig sindsygt.
Nu har jeg lige kørt "Performance Test". Hvis jeg kører alle testene samlet igennem fryser pc'en ved 3. testbillede under "2D Graphics Mark". Hvis jeg så vælger hver test enkeltvis klarer den alle de andre, også "3D Graphics Mark", men stadig ikke "2D Graphics Mark".
Er der nogen der har et godt bud på hvad problemet er? Helst på dansk for dummies :-)
Jeg har haft spørgsmålet inde på http://www.eksperten.dk/spm/432748
Jeg kører Win XP pro, har 512 ram og..... hvad vil i vide?
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. november 2003 - 06:49 #1
Start med en memtest:http://hcidesign.com/memtest/download.html
Hvad står din sidefil til-denne computer-højreklik-egenskaber-avanceret-ydevne-avanceret.

Max Tweaks kan optimere systemets hastighed: http://www.tech52.com/

Tweak dine ram: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_memory_tweaks.htm
Hvad hedder grafikkortet? det burde kunne opdateres
Avatar billede andersenph Nybegynder
28. november 2003 - 07:52 #2
Jeg kan se at du har onboard grafik.
Det er jo ikke verdens bedste løsning.
Brug en tusse på et GF4 TI4200 8xagp
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 17:29 #3
Så har jeg kørt memtest i ca. 5 timer og der var ingen fejl.
Min sidefil er 336 MB.
Jeg har også kørt Max Tweaks, mangler stadig det sidste med at tweake ram.
Mit grafikkort hedder S3 Grapichs ProSavageDDR og der er ikke råd til nyt de næste måneder:-(
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 17:32 #4
Tweak dine ram: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_memory_tweaks.htm
Har været inde på ovenstående side, men hvad skal jeg gøre der????
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. november 2003 - 18:24 #5
som der står øverts på siden du skal i
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management , i regedit , men hvis du ikke kender någet til at arbejde i regedit
er det en riski ting... (ta backup af enten de nøgler du ændre eller af hele din registreringsdatabase inden du ændre någet)
det du skal ændre er følgende
DisablePagingExecutive fra 0 til 1 (han skriver hvad det gør)
LargeSystemCache fra 0 til 1 (han skriver hvad det gør)
IOPageLockLimit læs hvad han skriver...

LargeSystemCache fra 0 til 1 denne indstilling ka du osse ændre herfra
kontrolpanel>systemegenskaber>avanceret>perfomance>avanceret>hukommelses brug
ta stien med et gran salt , jeg har engelskt system ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. november 2003 - 18:26 #6
måske osse en ide at afinstallere og geninstallere grafikdrivere , bare for at være sikker på at det funker optimalt..
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. november 2003 - 18:30 #7
Jeg formoder at du har 256 mb ram, prøv at sæt din sidefil til 384 mb, det kører jeg selv med
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. november 2003 - 18:33 #8
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 19:19 #9
Jeg har 512 ram... skal jeg så højere op end 384 mb???
Jeg har været inde på siden med grafikdrivere og der er 29 stk. at vælge mellem til XP....suk..... det får mig til at gå i coma.
Jeg har nu printet siden ud med memory tweaks og vil prøve at komme i gang.
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. november 2003 - 19:33 #10
Ja, jeg mener du skal op omkring 750 mb, så kan måske glemme det med memory tweak!
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. november 2003 - 19:35 #11
Hvis du hentede AIDA32, kan du finde dit grafikkort derinde og der burde være et link direkte ud til opdateringerne
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 21:00 #12
Så venter jeg med memory tweak.
Jeg har nu valget mellem følgende drivere:

139407ddrxp2kRotations3logo.zip - 4.5M - 2003 Apr 3 - Logo'd: ProSavageDDR WindowsXP/2K version 13.94.07 Rotation

139407ddrxp2kTVLargeFonts3logo.zip - 4.5M - 2003 Apr 3 - Logo'd: ProSavageDDR WindowsXP/2K version 13.94.07 TV LargeFont

139407ddrxp2kno_IShldlogo.zip - 1.6M - 2003 Apr 3 - Logo'd: ProSavageDDR WindowsXP/2K version 13.94.07 NoIshld

139407ddrxp2kwUtils3logo.zip - 4.5M - 2003 Apr 3 - Logo'd: ProSavageDDR WindowsXP/2K version 13.94.07 with Utilities

139365ddrw2kxplogos3No_IShld.zip - 1.6M - 2003 Feb 1 - Logo'd: ProSavageDDR Windows2000/XP version 13.93.65 no/Ishld

139365ddrw2kxplogos3Rotation.zip - 4.5M - 2003 Feb 1 - Logo'd: ProSavageDDR Windows2000/XP version 13.93.65 Rotation

Så comaen er ikke helt så dyb, men...... godt råd ønskes.
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 21:22 #13
Jeg vil lige indskyde at ændring af størrelse på sidefil desværre intet har hjulpet.
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. november 2003 - 21:35 #14
Ang. driverne er jeg lidt lost, men prøv dig frem, jeg har været i samme dilemma engang, jeg havde mange inde, før jeg fandt den rigtige.
Har du prøvet at genstarte?
Avatar billede jaloviking Nybegynder
28. november 2003 - 22:49 #15
Så har jeg prøvet samtlige drivere og intet har hjulpet.
Hvad f..... gør jeg nu??????
Jeg bliver mere og mere frustreret.
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. november 2003 - 09:42 #16
En repair kunne være løsningen: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair