Avatar billede baghera Nybegynder
13. januar 2001 - 11:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikproblemer i hobetal

Min søn og jeg har nogle seriøse problemer med hans AMD K6-2 500 OG flere grafikkort!!
Hans første grafikkort var et Apolle savage 4 32mb kort. Det kørte langsommere end på en 8mb onbord Bilka-maskine.
B.J. Trading gik så med til at skifte kortet til et woodoo 3000 kort og det kører ikke meget bedre. Nu fryset maskinen når bare han starter en mp3-afspiller.
Firmaet er ikke særligt hjælpsom med oplysninger. Har nogle et godt råd??
ps. Bundkortet er et Asus p5a atx
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 11:38 #1
under egenskaber for denne computer, kan du se om grafikkortet er installeret korekt.

Hvis det er ok, så vil jeg installere divX 8.0
det er også det der som regl følger med et nyt spil.

-codeb@se
Avatar billede iziqio Nybegynder
13. januar 2001 - 11:45 #2
Kortene lyder til at Være AGP (Ny slags port specielt til grafik), Nyere spil kræver meget ram, så tjek lige at i har mindst 64mb-ram. Jeg vil prøve at finde de nyeste drivere til jeres kort, se på producentens hjemmeside, det hjælper ofte. Derefter installer Direct X 8.0 fra microsoft, det kan i få sammen med et pc blad. feks privat computer. Ang. firmaet, jeg kender godt BJ trading de hjælper ikke meget, men er ok. Du kan evt spørge hos pcgames.dk, der kan jeg hjælpe uden at få point for det. :-)
Avatar billede klas Juniormester
13. januar 2001 - 12:13 #3
Jeg har haft samme problem med min maskine.
Sørg selvfølgelig for at have alle de nyeste drivers instaleret - Hent dem fra de forskellige producenters hjemme side.

Derefter skal du have de nyeste directx drivers ind - Lige nu er det 8.0

Så skal du have opdateret dit bundkort med den nyeste bios version som er 1007.0 mener jeg den hedder . . den der default er i den er 1005.0
http://www.asus.com/Products/Motherboard/bios_socket7.html

Så skal du instalere agp opdatering til bundkortet
http://www.ali.com.tw/eng/support/drvagp.htm

På den side findes også et AGP utility som kan være godt at bruge.
Avatar billede dreadworg Nybegynder
13. januar 2001 - 12:15 #4
Kan du ikke fortælle hviket bundkort I har? Det lyder som om der mangler en AGP driver til det.
Avatar billede klas Juniormester
13. januar 2001 - 12:17 #5
læs sidste linie i hans spørgsmål  :)
Avatar billede dreadworg Nybegynder
13. januar 2001 - 13:02 #6
lol

Jeg var en smule for hurtig der:)

Jeg sad på ICQ og chattede med et par stykker og glemte lidt at jeg havde begyndt at kommenterer det her, så fyrede bare noget hurtigt ned:)

Baghera:
Prøv også at deaktiverer AGP Turbo i BIOS\'s samt Enable AGP/PCI Snoop.
Avatar billede baghera Nybegynder
13. januar 2001 - 17:59 #7
Jeg skal lige have computern hjem fra efterskolen og vil derefter afprøve de enkelte forslag.

Ingen fejl i system oversigten
AGP grafikkort (ja)
128mb ram
Directx 7.0
Grafikdrivere fra år 2000

jeg kommer tilbage