Avatar billede -sofus- Nybegynder
27. november 2003 - 00:07 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Bliv Microsoft Certificeret

Har rodet en del med MS SQL, og kunne godt tænke mig at uddybe min viden om produktet, og har hørt flere som snakker om at bliver MS certificeret.

Hvad skal der til for at blive det, uden at deltage på et kursus til 30.000 kr ?

Har hørt at man kan nøjes med at købe nogle bøger, og så bare betale for eksamen.

Vil gerne høre fra folk som har forstand på det, og helst fra nogen som har et certifikat.
Avatar billede Slawomir Seniormester
27. november 2003 - 00:15 #1
tak for oplysningen
Avatar billede krasmussen Nybegynder
27. november 2003 - 00:16 #2
Læs lidt hér:

http://www.ateam.dk/
http://www.ravenholm.dk/ se efter bootcamp under kurser, har selv været igennem den for nogle år siden på MCSE, men den er ikke helt billig
Avatar billede -sofus- Nybegynder
27. november 2003 - 08:12 #3
Kan godt være jeg ikke har gjort det klart nok.

Jeg har _ikke_ lyst til at betale 30.000 kr for det..
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. november 2003 - 08:17 #4
Du kan jo selv læse stoffet op og tage testen, kommer ca til at koste 2500.- incl bøger og en test. Det er sådan jeg har taget mine Novell tests og mine få MCP'er...
Avatar billede krasmussen Nybegynder
27. november 2003 - 09:14 #5
Ja ja, men læs nu siderne - prisen var et eks. på en MCSE.
Avatar billede snowball Novice
27. november 2003 - 09:15 #6
Du kunne evt. blive MCDBA (Microsoft Certified Database Administrator). Så får du en god viden om både installering og opsætning af MS SQL Server, design og implementering af databaser, noget viden om netværk samt viden om hvordan man udvikler applikationer der benytter sig af MS SQL Server.

http://www.microsoft.com/traincert/mcp/mcdba/requirements.asp kan du se hvilke eksamener du skal tage for at blive MCDBA. Du kan også se hvilke bøger du evt. kan læse for at opnå den viden du skal bruge til den enkelte eksamen.

Snowball
Avatar billede kursusplanen.dk Nybegynder
27. november 2003 - 10:47 #7
Kære Sofus,

Jajeg ville nu helst sælge dig et par kurser ;-)- men check disse
http://www.microsoft.com/mspress/books/4885.asp - den leder frem til 70-228 testen
http://www.microsoft.com/mspress/books/4886.asp - den leder frem til
70-229 testen

MSPress kører tilbud på bøgerne i øjeblikket

Smil fra

Anja
Avatar billede trer Nybegynder
27. november 2003 - 10:56 #8
Hej

Du skal regne med, at hver enkelt MCP der indgår i en MCDBA koster ca. 1700 kr at tage (eksamensafgift).  Til en MCDBA er der 5 MCP'er.

Dertil kommer bøger, og Microsofts bøger (Microsoft Press) er normalt ikke nok til at bestå eksamen (det samme gælder MOC kurser (Microsoft Officieal Curriculum)!

Du skal i stedet købe nogle af de bøger der går direkte mod eksamen - typisk pris omkring 500-700 kr.

Derudover er det generelt en god ide at købe en Transcender prep-test for at få ide om eksamensspørgsmålenens omfang og karakter.

Jeg skrev for nogle år siden et par stikord om at tage en MCP; http://www.vikja.dk/privat/damcp.htm

Måske noget du kan bruge.
Avatar billede Slawomir Seniormester
13. december 2003 - 20:13 #9
til alle herinde spm/432938 >> Sorry for mit uintelligent kommentar
Avatar billede trer Nybegynder
05. januar 2004 - 13:44 #10
Hvad sker?