Avatar billede jonniboy Nybegynder
26. november 2003 - 19:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min comp starter ikke ordentligt

Jeg ar købt en ny køler, men efter jeg satte den i ville den ikke starte, det er ikke min CPU, da jeg købte min da compen ikke ville starte. Det hjalp ikke, og det gjorde det heller ikke at cleare cmos (er der nogen som vil beskrive processen trin-for-trin, så jeg kan være sikker på at jeg har gjort det rigtigt) og nu er jeg ved at løbe tør for ideer.
Jeg kan godt høre at køleren kører men der kommer intet billede, LED'en på skærmen lyser som om computeren er slukket, når jeg tager skærmstikket ud af computeren viser den godt nok "No Signal" så den virker fint nok.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
26. november 2003 - 19:58 #1
Hmmm. Der er adskillige muligheder, men det nemmeste er nok at tage al indmaden ud af dyret så du kan lægge det på et bord. Start med at checke at al ram sidder ordentligt og det samme gælder grafikkortet. Uden at have andet end ram og grafikkort indsat burde den starte. Hvis du kører med flere ramblokke så prøv med en ad gangen. Hvis den ikke gør det må du prøve med andre ramblokke og hvad du ellers kan låne dig til.
Avatar billede jonniboy Nybegynder
26. november 2003 - 20:04 #2
skal jeg så stadigvæk have hdd og cd-drev sat i?
Avatar billede jonniboy Nybegynder
26. november 2003 - 20:29 #3
Jeg har lige prøvet det, både med og uden HDD og CD-drev sat i, og der var ingen forbedring. Det var heller ikke mine RAM da jeg har prøvet at tage dem ud én efter én. Jeg er snart ved at være lidt panisk ad jeg meget gerne snart skal bruge min computer til skole arbejde.
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 20:39 #4
Hmmm, der skal vist bare et kabel i skærmen for at den ikke siger "no signal" så dermed kan vi ikke udelukke at det er skrærmkortet den er gal med.

Har du skiftet skærm efterfølgende?
Avatar billede jonniboy Nybegynder
26. november 2003 - 20:41 #5
nej, men jeg kan da prøve, men det bliver ikke lige nu, jeg tjekker det senere,
Avatar billede jonniboy Nybegynder
26. november 2003 - 20:42 #6
hvordan kan skærmen forresten blive ødelagt af at jeg skifter CPU og køler?
Avatar billede anoukim Nybegynder
26. november 2003 - 21:17 #7
Det kan den heller ikke. Jeg sagde at dit skærmkort sagtens kan være i stykker.
Er der en chance for at du kan have brændt CPU nr. 2 af også?

Når du også har HD i, kan du så høre at den booter? Knurrer HD som ved opstart?
Avatar billede jonniboy Nybegynder
27. november 2003 - 10:16 #8
der kommer lyde fra harddisken, jeg kan desværre ikke huske hvordan den lyder når den booter normalt så jeg har ikke rigtigt noget sammenligningsgrundlag, men den lyder som om den arbejder.
Avatar billede jonniboy Nybegynder
27. november 2003 - 10:16 #9
det hjælper forresten ikke at cleare cmos
Avatar billede anoukim Nybegynder
27. november 2003 - 17:38 #10
Har du prøvet at starte i BIOS eller i fejlsikret tilstand?
Jeg tror at dit skærmkort er defekt.
Avatar billede anoukim Nybegynder
27. november 2003 - 17:40 #11
Det er vel ikke sådan at du har både et AGP grafikkort og et grafikkort på dit bundkort, og så er kommet til at sætte kablet i det forkerte stik. Det kan også være at skærmen har 2 indgange, hvor du så skal prøve den anden.
Avatar billede jonniboy Nybegynder
27. november 2003 - 18:05 #12
Jeg kan jo ikke komme ind i BIOS da der ikke er noget billede på min skærm. Der er heller ikke 2 skærmindgange på min computer, der er kun til mit grafikkort.
Avatar billede anoukim Nybegynder
27. november 2003 - 18:58 #13
Det må være Gfx-kortet den er gal med!! Find/lån et gammelt kort og test med det!
Avatar billede jonniboy Nybegynder
27. november 2003 - 19:31 #14
okay, det varer nok lidt tid inden jeg kan tjekke med et andet grafikkort, men jeg skal nok give respons, men det bliver bare om et stykke tid.
Avatar billede jonniboy Nybegynder
17. april 2004 - 13:24 #15
det var ikke grafikkortet som der var noget galt med, min cpu var såmænd knækket...
Avatar billede anoukim Nybegynder
17. april 2004 - 14:40 #16
Det var da godt at du fandt ud af det.

Citat "Er der en chance for at du kan have brændt CPU nr. 2 af også?" og "det er ikke min CPU, da jeg købte min da compen ikke ville starte."