Avatar billede wl Nybegynder
12. januar 2001 - 16:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lukning af windows 98

Jeg har i perioder det problem at jeg ikke
kan lukke Windows ned.
PC en står bare med timeglasset uden reaktion,og jeg må så gå den hårde vej.
Jeg har prøvet at anvende fejlfinding via
windowshjælp, men det er ikke meget værd.
Der er som at hvis man har været på nettet
eller brugt spil, at det er værst.
Håber på et hurtigt og brugbart svar !
Avatar billede it-pigen Nybegynder
12. januar 2001 - 16:48 #1
Måske har din PCér ikke mere ram? Kunne det være en mulighed?
Avatar billede 44nato44 Nybegynder
12. januar 2001 - 16:50 #2
Prøv at køre en defragmentering, det vil rette fejl på disken og gøre din computer hurtigere.

Jeg vil mene det vil hjælpe, hvis ikke prøv at geninstallere windows.

God Weekend
Avatar billede fcs Novice
12. januar 2001 - 16:54 #3
Prøv at køre windows-update. http://windowsupdate.microsoft.com/?MSCOMTB=ICP_Download|Windows%20update Win98 har haft problemer med at lukke ned, så de har udsendt en patch. Klik på opdateringer og så finder maskinen selv ud af hvad der skal opdateres
Avatar billede wl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:05 #4
Vil det stadig være på dansk efter opdatering ?
Avatar billede wl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:10 #5
Hej FCS

Tak for svaret, men dette har jeg prøvet, og alt der kan opdateres er udført.
Avatar billede wl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:12 #6
44 nato44

Tak, men dette er også afprøvet flere gange
Avatar billede wl Nybegynder
12. januar 2001 - 17:13 #7
It pigen

Tak, men den har kunnet med de RAM = 32 den har
Avatar billede riversen Nybegynder
12. januar 2001 - 17:27 #8
prøv at starte programmet msconfig.exe og klik på knappen avanceret...vælg eller fravælg Deaktiver hurtig lukning af computeren

hvis der er mange overflødige linier i autoexec.bat, config.sys er der mulighed for at dette også kan have indvirkning har jeg hørt.

Mvh.

Rene
ICQ # 19463099
Avatar billede srhansen Nybegynder
12. januar 2001 - 18:13 #9
Jeg syntes nu nærmere det lyder, som du har en konflikt i din hardwareopsætning f.eks et lydkort der deler adresserum med en PCI-bridge el. lign.
Har du tjekket under system device manager, at alt er som det skal være ?
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
13. januar 2001 - 01:01 #10
jeg kan maile en update som plejer at virke. Hvis jeg får din e-mail.
Avatar billede codebase Praktikant
13. januar 2001 - 08:57 #11
kunne også være netværks problemer!
jeg vil give srhansen ret, det lyder som en konflikt.
prøv at gå i egenskaber for denne maskine, og se om der nogle enheder der er ? tegn udfor!!!!

hvis der er det, så skal det rettes.......
Avatar billede plexx Nybegynder
14. januar 2001 - 00:23 #12
Jeg har haft det samme problem jeg geninstallerede
Windows og så virkede det.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
14. januar 2001 - 01:00 #13
hviket mærke er dit bundkort?
Avatar billede wl Nybegynder
14. januar 2001 - 11:16 #14
HeJ Martin

Jeg har Følgende E.Mail : H.H.Ren@mail.tele.dk
og glæder mig til svaret.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. januar 2001 - 12:37 #15
martin --> Kan jeg få en kopi af denne update?

riversen@mail.ikasths.dk