Avatar billede kubrick Nybegynder
24. november 2003 - 10:10 Der er 6 kommentarer

Højtalere Altec Lansing

Hey... Lidt hjælp...

Har købt et sæt Altec Lansing 621 højtalere... Dem vil jeg sætte til et 12v batteri... Har en 12v dc til 220v ac adapter på 150W...  Er det nok ? Eller kan den ikke tåle det hvis jeg skruer max op...

Hvis det ikke er nok, er det så nemmere at skille dem helt ad, og sætte 12v på indersiden af strømforsyningen... Hvis altså det er 12v dc den skal have der...

Hvis nogle af jer har et datasheet på Altec Lansing 621... Så smid endelig et link eller 2...
Avatar billede hcma Novice
24. november 2003 - 10:29 #1
Avatar billede amfora Nybegynder
25. november 2003 - 23:17 #2
Hej

Har selv et sæt Altec Lansing 641, til stuen, ja hele huset!!!
Skal du sætte dine i en bil?
Er adapterne 150 W max eller vedvarende?
Avatar billede kubrick Nybegynder
26. november 2003 - 10:44 #3
Den er 200 W MAX... 150 W vedvarende... Trækker de så meget ? Skal jo lige siges at jeg ikke fatter en bønne af det elektronik... Bruger de ligeså meget når de ikke spiller på fuld hammer ? For det kommer de jo nok ikke til...  :)
Avatar billede hcma Novice
26. november 2003 - 12:08 #4
de 200W / 150W  er jo kun RMS.  Hvis det havde været 150W DIN, var der tale om noget helt andet. Jeg vil gætte på at 150W DIN er ca. 4 gange så meget som 150W RMS.
Jeg benytter selv både til PC + stereoanlæg (sammenbygget) nogle 250W DIN Cannon LS Studio Speakers (3-vejs) med en forstærker på 4 x 200W DIN (Sensui Quadrophonisk)
Styrer det hele enten fra Forstærker eller PC (valgfrit)
Men tilbage til dir spørgsmål:  Skru du bare helt op.
Avatar billede amfora Nybegynder
26. november 2003 - 22:50 #5
Hej kubrick
Jeg har lige testet forbruget  på mine  641 med et multimeter, jeg har 230 V i stikkontakten. Og når jeg fyrer godt op for dem meget nær max. og på et tilfældigt musiknummer, kommer det lige op omkring 1 A. Det vil sige 230 W.
Jeg pillede 2 af 4 satelitter fra, så jeg har "samme" system som dig, så lå forbruget på ca 0,8 A, det svarer til 184 W.
Men så har jeg også fået blæst øregangene rene.
Ved tilpas, rimelig normal, lydstyrke er forbruget ca det halve af max, svarer til 100 W.

Så du kan godt bruge din adapter.
Men hvis du spiller høj musik nær max så husk at den skal kunne komme af med varmen, evt med en lille blæser.
Med en blæser kan den godt klare lidt mere belastning.

God fornøjelse med det.
Skal du bruge højttaleranlæget i en bil?
Avatar billede amfora Nybegynder
11. december 2003 - 22:37 #6
Hej har du prøvet det endnu?