Avatar billede amfora Nybegynder
23. november 2003 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

IBM bærbar starter ikke op, kun ganske lidt.

Jeg har fornyligt købt en brugt IBM Thinkpad 760CD, den virkede fint ved ankomst.
Har lige set den inden i ved diskettedrev, batteri og harddisk, og lige haft dem ude. Den har så stået slukket nogle dage, og nu skulle jeg så installere nogle programmer og tilslutte PCMCIA kort.
Batteriet var faldt. Opladet igen.
Men nu vil den ikke starte op. Lysdioder for strøm lyser, og der kommer tegn på LCD display, men skærmen tænder ikke, man kan ikke høre harddisken, kører heller ikke på diskettedrevet.
Der er kun indikatoren for batteriet, og så en indikator for en højttaler som blinker på LCD displayet.

Det virker næsten som om hovedstrømmen til de primære dele er blevet slået fra på en måde.
Virker lidt underligt, at der kun er så lidt der virker.

Kan man tænke sig at noget er raslet løs, eller den har hængt sig, og giver en slags reset?

Hvordan får jeg startet den op igen?
Betyder det noget at indikatoren for højttaler at den blinker?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
23. november 2003 - 23:16 #1
Kan den være gået i en eller anden for for energisparefunktion/dvaletilstand ?
Prøv evt. at kigge i manualen.

Skipper
Avatar billede amfora Nybegynder
24. november 2003 - 00:33 #2
Det er muligt.
Men det der også bare man slukker og tænder igen.
Har downloadet en manual, men det står der ikke lige noget om.
Men der er noget er hedder power on password connecter, men synes ikke der nogen forskel.
Gad vide hvad det kan være?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
24. november 2003 - 10:41 #3
Jeg prøvede engang noget ligende - dengang var det fordi at jeg havde skiftet signalet fra skærmen over til signal-udgangen som bruges til projektors m.m.
Avatar billede quark1 Nybegynder
25. november 2003 - 11:08 #4
Du siger du har haft den skilt ad? Prøv at skille og samle igen, denne gang omhyggeligt. Check at alt sidder som det skal.
Avatar billede amfora Nybegynder
25. november 2003 - 23:07 #5
Hej quark1  skilt af er nok lige i overkanten, det sidde et låg(hele tastaturet) som man bare klapper op. Det er normalt på denne model, da man skal kunne komme ned til diskette og CDrom drev.
Der er kun 3 stik, sokler og stik ser fine ud.
Har haft dem ude og igen adskille gange.
Måske kan det være et stik andet steds, som sidder lukket inde.
Avatar billede quark1 Nybegynder
25. november 2003 - 23:20 #6
se om du kan lokalisere det lille batteri der holder bios'en i live, Pil det forsigtigt ud hvis du kan, vent 10 sek. før du sætter det i igen. Det vil nulstille bios totalt tilbage til fabriksindstillinger. Derefter skal du lige ind i bios og stille den normalt igen.
Avatar billede amfora Nybegynder
11. december 2003 - 22:36 #7
Hej den opførte sig urationelt, så jeg sendte den tilbage til ham jeg havde købt den af. Han sagde det var noget med intern hukommelse, ??? nå, men jeg fik en anden tilsvarende og nu kører den.
Tak for jeres svar.