Avatar billede ticeman Nybegynder
23. november 2003 - 21:37 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Spørger efter Password i lan

hey Derude

Vi sidder to drenge i et lan, begge med winXp, men den ene comp spørger efter adgangskode til den anden comp, selvom vi har den samme lan opsætning, og vi har ikke sat noget pass på nogen af os. Den som der bliver krævet password for at komme ind på, kan godt komme ind på den anden comp. Det kan godt være det lyder lidt indviklet, men der er max point ude igen igen...

BT & Ped'N
Avatar billede human Nybegynder
23. november 2003 - 21:40 #1
Har du prøvet bare at tykke ok. Altså ikke skrive noget?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. november 2003 - 21:41 #2
Hvis I ikke er i samme domæne (eller der ikke er oprettet et domæne) og I ikke har jeres brugerprofiler oprettet i domænet, på en domæne server, skal en bruger være oprettet lokalt på de maskiner han skal tilgå. Hvis du skal kunne bruge ressourcer på din vens pc, skal du være oprettet som bruger på hans pc, og han skal have delt sine ressourcer ud.

I skal med andre ord, oprette hinnanden på jeres pc'ere. Det letteste er at oprette brugerne med samme brugernavn og password, men ændre i et brugernavn eller password, skal det også rettes på den anden (hvis du ikke vil skulle huske to profiler)
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
23. november 2003 - 21:42 #3
kontrolpanel > administration > computeradministration > lokale brugere og grupper > brugere > højreklik på gæstkonto og tryk angiv adgangskode... (hvis gæst kontoen er deaktiveret der, skal den selvf. aktiveres.. prøv nu at taste kodeordet når den spørger efter det..
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
23. november 2003 - 21:44 #4
Bare log ind som "Administrator" eller det brugernavn din ven nu har på hans computer, og lad være med at skrive noget kodeord, så skulle det virke (Hvis du, som du siger, ikk har oprettet noget).
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. november 2003 - 21:52 #5
når det virker den ene vej og ikke den anden, kan det så ikke have noget at gøre med at den ene kører med NTFS og den anden med FAT32?? hvis I ikke har forbindelse ud til omverdenen, kan i bare aktivere gæstekontoen og sørge for at drev er delt (det kan jo være at den spørger om passwrod til C$ og så gavner password ikke - der skal være en delt mappe - det er nok nærmest der der hænger
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. november 2003 - 21:52 #6
er det pro eller home forresten
Avatar billede ticeman Nybegynder
23. november 2003 - 22:42 #7
Det er pro.. Og vi har akkurat den samme opsætning på begge computere og nr1 kan komme ind på nr2, men nr2 kan ikke komme ind på nr1
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
23. november 2003 - 23:10 #8
har du prøvet min forslag? og er du sikker på at gæstekontoen er aktiveret på nr 1?
Avatar billede ticeman Nybegynder
24. november 2003 - 15:29 #9
ja de er aktiveret på begge to...
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
24. november 2003 - 17:23 #10
Ticeman, prøvede du hva jeg sagde?
Avatar billede ekspertensupersejt Nybegynder
24. november 2003 - 17:23 #11
Det kan forresten have noget at gøre med jeres firewalls! Prøv at putte hinandes IPer i trusted zone i jeres firewalls
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
24. november 2003 - 21:45 #12
prøvede du at angive adgangskoden - som jeg foreslog..? når den boks dukker op hvor du skal skrive koden, taster du jo bare den du har angivet..